MediaCom liderem we wstępnym raporcie Stars za 2015 r.

W podziale na grupy mediowe najwięcej udziałów miało GroupM - 32,4 proc.

Firma Stars przygotowała wstępny ranking domów mediowych wg przychodów za 2015 r. Liderem zestawienia jest MediaCom Warszawa z przychodami 793 mln zł (+3,5 proc.). Miejsca drugie i trzecie zajęły kolejno Starcom - 618,4 mln zł (+1,7 proc.), oraz MEC - 571,4 mln zł (-19,4 proc.). Pierwszą piątkę zamykają spółki ZenithOptimedia Group (obecnie Zenith) - 414,8 mln zł (-1,5 proc.) i SMG Poland (dawna spółka Starlink) - 377,7 mln zł (21,4 proc.).

W podziale na grupy mediowe liderem rankingu Stars w 2015 r. było GroupM z udziałami na poziomie 32,4 proc., a za nim: Publicis/VivaKi (25 proc.), IPG Mediabrands (11,1 proc.), Omnicom/Media Direction (8,2 proc.) i Dentsu Aegis Network (6,5 proc.).

Wstępny ranking bazuje w tej chwili na dwóch źródłach: kopiach sprawozdań finansowych za 2015 r., które są składane przez spółki w KRS, a które domy mediowe bezpośrednio przesłały do Stars w odpowiedzi na zaproszenie do badania. Tak postąpiło 50 proc. domów mediowych. Co ważne, Stars otrzymało kopie sprawozdań (PDF), a nie maile z kwotami. Pozostała połowa nie odpowiedziała na zaproszenie Stars, więc firma sama oszacowała ich przychody za 2015 r. na podstawie ich aktywności new business (straty i wygrane klientów w oparciu o szacunki budżetów netto).

Maciej Florek 1815 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.