OOH nie przestaje rosnąć

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) przedstawia informację dotyczącą wielkości rynku OOH w Polsce w II kwartale 2016 r. Dane zostały przygotowane we współpracy IGRZ ze Starlinkiem.

W II kwartale 2016 r. estymowana wielkość sprzedaży reklamy OOH wyniosła ponad 138,8 mln zł i była dla tej samej bazy firm wyższa niż w I kwartale 2015 r. o 5,3 proc. Dla pierwszego półrocza estymowana wielkość sprzedaży reklamy OOH zamknęła się kwotą ponad 237,7 mln zł i była dla tej samej bazy firm wyższa niż w pierwszym półroczu 2015 r. o 5,2 proc. Główne dla reklamy OOH sektory: handel, telekomunikacja, żywność, media, przyniosły w II kwartale 2016 r. ponad 51 proc. przychodów (wobec blisko 60 proc. w I kwartale 2016 r.).

Głównymi graczami na polskim rynku są w zakresie reklamy tranzytowej firmy: AMS SA oraz Business Consulting, dalej Synergic i Clear Channel Poland. W II kwartale br. wielkość sprzedaży wyniosła ponad 8,7 mln zł i była dla tej samej bazy firm wyższa niż w I kwartale 2015 r. o 10,1 proc. Pierwsze półrocze br. tranzyt zamknął kwotą sprzedaży w wysokości 13,8 mln zł, wyższą o 20 proc. w stosunku do tego samego okresu ub.r. Liderem rynku DOOH pozostaje Screen Network. W II kwartale 2016 r. przestała istnieć struktura firmy Bigformat.tv. Estymowana wielkość sprzedaży w tym segmencie wyniosła dla całości rynku ponad 12,5 mln zł.

Główni właściciele nośników reklamy w Polsce w poszczególnych kategoriach i formatach powierzchni ekspozycyjnych to na dzień 30.06. 2016 r.: AMS (formaty standardowe, citylight, backlight 6x3, backlight 8x4, backlight scroll 9m2), Stroer (frontlight 6x3, frontligth 12x3), Cityboard (frontlight 12x4), Synergic (nośniki małego formatu). Firmy BP Media, Cityboard, Headz nie dokonały weryfikacji danych.

- Rynek reklamy OOH utrzymuje od początku roku dynamikę wzrostu na poziomie 5 proc., tj. zgodnie z prognozami. OOH pozostaje atrakcyjnym medium dla reklamodawców, zwłaszcza w powiązaniu z nowymi formami przekazu. Świat rozwija w zaskakująco szybkim tempie sieci nośników elektronicznych, na których większe wykorzystanie w Polsce musimy, niestety, poczekać. Polskie samorządy starają się coraz lepiej rozumieć reklamę w przestrzeni publicznej, co daje perspektywę dla twórczej i rynkowej dyskusji o przyszłości rynku OOH w Polsce. Wzrost sprzedaży w całym 2016 r. o ponad 5 proc. w stosunku do ub.r. wydaje się przesądzony - komentuje Lech Kaczoń, prezes IGRZ.

 
(Na podstawie raportu: igrz/lk/lipiec 2016)

Katarzyna Kacprzak 137 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.