ScreenLovers: IAM największy, Accenture najlepiej oceniany przez agencje

Blog ScreenLovers zrealizował przegląd finansów oraz badanie firm audytu mediowego wśród przedstawicieli domów mediowych.

Instytut Audytu Mediowego jest największą pod względem osiąganych przychodów firmą w swojej branży, pokazuje analiza ScreenLovers na podstawie danych KRS (analiza danych z KRS nie obejmuje Accenture, jako części szerszej struktury konsultingowej). Stars osiągał w ostatnich latach największą dynamikę wzrostu, ale wzrost firmy - o ile nie doszło w branży audytorskiej do istotnego wzrostu cen - nie odbywał się kosztem konkurentów, a raczej wskutek poszerzania rynku. Jak szacuje ScreenLovers, łączna wartość rynku audytu mediowego sięgnie w tym roku ok. 10 mln zł. 

ScreenLovers zrealizował też badanie na grupie 90 przedstawicieli domów mediowych (głównie kadry menedżerskiej), w którym oceniano szereg aspektów związanych ze współpracą na linii agencje-audytorzy. Jak się okazuje, najwyżej ocenianą przez nich firmą audytu mediowego jest Accenture. Blisko 80 proc. badanych przez ScreenLovers uznało ją za zdecydowanie lub raczej profesjonalną. Jako drugi w rankingu plasuje się Media Strategy z 60 proc. odsetkiem takich wskazań.

W badaniu ScreenLovers przedstawiciele agencji wysoko ocenili poziom znajomości telewizji wśród audytorów - 80 proc. uważało, że jest on bardzo lub raczej wysoki. Słabo oceniono natomiast kompetencje audytorów w zakresie digital - 85 proc. badanych uznało, że poziom znajomości internetu jest bardzo lub raczej niski. Spośród poszczególnych specjalizacji związanych z planowaniem i zakupem digital relatywnie najlepiej audytorzy radzą sobie w ocenie standardowego zakupu powierzchni, a najgorzej – zdaniem domów mediowych – wyglądają ich kompetencje w zakresie programmaticu.

Większość badanych przedstawicieli agencji, gdyby decydowała o tym jako media manager lub szef marketingu, nie zatrudniłaby audytora do współpracy. Spośród tych, którzy podjęliby taką współpracę (44 proc.), jedna trzecia zatrudniłaby audytora do poprowadzenia przetargu.

Pełne wyniki dostępne są na stronie www.screenlovers.pl. W badaniu wzięli udział przedstawiciele: Carat, Group One, Havas, Initiative, MEC, MediaCom, MediaVest, Mindshare, OMD, PHD, PHD Media Direction, Starcom, Blue 449|Starlink, U2 Media, Vizeum oraz Zenith.

Maciej Florek 1836 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.