Zapach budżetu

Trwają interesujące przetargi mediowe. Najciekawszy dotyczy Polpharmy. Natomiast VML wygrywa trzy istotne konkursy digitalowe.

Na rynku znów zapachniało pieniędzmi marketerów, którzy nie przestają sprawdzać swoich domów mediowych. Ale nie tylko media są obecnie obiektem weryfikacji.

Empik prowadzi dwa przetargi - jeden mediowy, drugi kreatywny. Do konkursu na strategie mediowe stanęły cztery agencje, w tym broniący budżetu Starcom. Nazw pozostałych agencji Empik nie chciał podawać. Audytorem w przetargu jest Double Check. Rozstrzygnięcie postępowania ma nastąpić na początku października br. Równocześnie Empik prowadzi przetarg już na świąteczne kampanie reklamowe. Do tej pory za wsparcie kreatywne tego klienta odpowiadała agencja Change.

Perfetti Van Melle, właściciel marek Mentos, Chupa Chups, Fruitella i Alpenliebe, prowadzi obecnie przetarg również planowanie i zakup mediów. Jak wynika z naszych ustaleń, do przetargu zostały zaproszone cztery domy mediowe i są to: Havas Media, Initiative, PHD - broniący budżetu, i Blue449|Starlink.

Natomiast jednym z największych trwających konkursów na media jest przegląd Polpharmy. Ta do przetargu zaprosiła domy mediowe: Starcom, Dentsu Aegis Network, MullenLowe MediaHub i MediaCom Warszawa. Ten ostatni obecnie planuje i kupuje media dla Polpharmy. Są to nadal informacje nieoficjalne. Według Kantar Media w 2015 r. Polpharma wydała na reklamę w mediach 288 mln zł.

Zostawiając już wątek mediów, należy odnotować trzy ważne wygrane VML w ciągu ostatnich kilku dni. Agencja zwyciężyła w przetargu Samsung Electronics Polska i zajmie się obsługą socialmediową tego klienta. Do tej pory Samsung nie potwierdził oficjalnie naszych doniesień. Taki obrót tego przetargu oznacza utratę ważnej części biznesu Cheila, która obecnie jest w trakcie istotnych zmian kadrowych. VML utrzymał również digitalową obsługę Żywca Zdroju (Danone), dla którego pracuje już od ponad siedmiu lat. W tym postępowaniu VML stoczył bój z Isobarem i K2. Kolejnym istotnym rozstrzygnięciem dla tej agencji skończył się przegląd mBanku. Z VML mBank również współpracuje już od kliku lat w zakresie strategii obecności reklamowej w sieci. 

Maciej Florek 1956 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.