Panie Przodem

"Panie Przodem" to autorski projekt redakcji "Media i Marketing Polska", którego celem jest promowanie dobrych praktyk w branży i prezentacja unikalnych, kobiecych osobowości w obszarze rodzimego marketingu.

Walczmy ze stereotypami, róbmy lepszy biznes

Podczas tegorocznej edycji festiwalu w Cannes szerokim echem odbiło się bardzo ciekawe i inspirujące wystąpienie Madonny Badger, która opowiadała o swoim projekcie "Women not objects". Jego założeniem jest walka ze stereotypami wizerunkowymi i uprzedmiotowieniem kobiet, nie tylko w reklamie.

Wszechotaczające komunikaty marketingowe często przedstawiają kobiety jako obiekty pożądania seksualnego w bardzo przesadzony sposób, często sa to komunikaty skierowane do kobiecych grup docelowych. Z badań Madonny wynika, że ponad 90% kobiet wskazuje, że reklamodawca nie rozumie ich potrzeb, podczas gdy one wydają na zakupy 20 bilionów dolarów rocznie; sex sprzedaje tylko sex, a nie produkty, tego typu kampanie mają negatywny wpływ na KPis i reputację marek

Warto zwrócić uwagę, że taki model propagują nie tylko niszowe, często lokalne firmy oferujące typowo „męski” asortyment, ale też największe brandy z segmentu usług czy produktów premium np. perfum lub ubrań. Stąd pomysł i plany na moje zaangażowanie w różne projekty mające na celu walkę z eksploatowaniem tak stereotypowego prezentowania kobiet. Zależy nam, aby uświadamiać branżę reklamową, że należy aktywnie walczyć z tym wzorcem, ponieważ przekaz reklamowy, mający ogromne dotarcie, jest pierwszą przestrzenią, która nie powinna powielać tego negatywnego modelu. Zwłaszcza, ze nie ma przekłada się to pozytywnie na biznes klienta.

 Przemyślane działania na rzecz zmiany konstruowania przekazu marketingowego bazującego na seksizmie, mają ogromny potencjał społeczny. Chcemy, aby proces ten zaczął się w głowach kreatywnych, tworzących komunikaty reklamowe, a zakończył się w świadomości kobiet, codziennych odbiorców tych treści.

 

Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Group

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.