IKEA rozgrzeje jesień

Startuje lokalny przetarg mediowy IKEA. Kończy się postępowanie w Ferrero. A przetargi digitalowe rozpisali ciekawi klienci.

Przed nami ciekawy bój - zgodnie z zapowiedziami przetarg mediowy rozpoczyna polski oddział IKEA Retail. Do walki staną dwie grupy i patrząc na wynik z lipca, po globalnym konkursie powinny to być Dentsu Aegis Network oraz GroupM. Ile agencji otrzyma zaproszenie? Tego jeszcze nie wiadomo. W najlepszym wypadku startować może nawet sześć agencji - cztery z GroupM kontra dwie z Dentsu. W Polsce obsługą mediową IKEA zajmuje się MEC, w Wielkiej Brytanii - Vizeum. Jeśli Vizeum stanie do walki, wówczas musi się zastanowić, co zrobić z budżetem Agata Meble. W 2005 r. IKEA wydała na reklamy 104,1 mln zł (dane cennikowe za Kantar Media).

W Polsce obsługą mediową IKEA zajmuje się MEC, w Wielkiej Brytanii - Vizeum. Jeśli Vizeum stanie do walki, wówczas musi się zastanowić, co zrobić z budżetem Agata Meble.

Bardzo ciekawy przetarg mediowy kończy Ferrero. Mocno ukrywany przed mediami konkurs dotyczy budżetu 344 mln zł, co dało w 2015 r. Ferrero miejsce w pierwszej dziesiątce polskich reklamodawców. W finale przetargu są trzy agencje: Blue449/Starlink (Publics Media), dotychczasowa agencja klienta - Vizeum (Dentsu), i trzecia, której nazwy do tej pory nie udało nam się ustalić. Niestety, Ferrero nie chciało nawet komentować udziału dwóch pierwszych.

Przed nami interesujące przetargi digitalowe. Taki konkurs prowadzi m.in. Bonduelle. Nazw ani liczby zaproszonych agencji nie znamy. Wiemy, że to pierwszy tak kompleksowy przetarg tej firmy na komunikację interaktywną. Do tej pory Bonduelle w zakresie digital pracował m.in. z Novem, Insignią czy Codemedia.

Również największy krajowy bank w Polsce, PKO BP, rozpoczął procedurę związaną z wyborem agencji interaktywnej. Chętne do startu agencje mogły się zgłaszać do PKO BP do 10 października br. Przewidywany zakres współpracy to m.in.: opracowywanie i wdrażanie koncepcji i strategii, projektowanie i produkcja reklam internetowych, organizacja kampanii marketingu bezpośredniego, projektowanie, tworzenie i modyfikacja internetowych serwisów promocyjnych, współpraca z domem mediowym etc. Z PKO BP w zakresie digital współpracują obecnie agencje K2 i OS3.

Rusza także postępowanie na agencję digitalową w PGE Polskiej Grupie Energetycznej. Na początku października przetarg był jeszcze w początkowej fazie wewnętrznych ustaleń PGE. Agencjami PGE są m.in. K2 i VML.

Maciej Florek 1835 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.