81 szans

1215 zgłoszeń z 26 krajów rywalizuje o nagrody Golden Drum 2016.

Dwudziesta trzecia edycja Międzynarodowego Festiwalu Twórczości Golden Drum, która właśnie się rozpoczęła i potrwa do 21 października 2016 w Lublanie, otrzymała 1047 zgłoszeń z 26 krajów, w tym 81 z Polski. Dodatkowo 168 osób zgłosiło się do konkursu Off Drum: Ljubljana Poster Award. Jest to dowód na to, że festiwal staje się coraz bardziej atrakcyjny wśród młodych kreatywnych.

W stosunku do ubiegłego roku dwukrotnie zwiększyła się liczba zgłoszeń na konkurs Off Drum Ljubliana Poster Award (168 prac), podczas gdy liczba nadesłanych zgłoszeń rywalizujących o nagrodę Adriatic Golden Drum Award wzrosła o 46 proc. (w stosunku do 2015 r.) i wynosi 140. Choć w br. na Golden Drum zgłosiło się aż 27 różnych agencji sieciowych (w zeszłym roku 25), to właśnie wśród agencji niezależnych zauważalny jest największy wzrost nadesłanych prac (442, tj. o 46 więcej niż w roku ubiegłym).

W br. nowymi uczestnikami konkursu są agencje z Bośni i Hercegowiny oraz Kosowa. Turcja, spośród 26 konkurujących w tym roku krajów, zgłosiła najwięcej prac (158), a także Rosja (147), której liczba zarejestrowanych prac jest większa w porównaniu z ubiegłym rokiem. Najwięcej prac zgłosiły agencje z Chorwacji i Gruzji.

Dwudziesta trzecia edycja festiwalu Golden Drum wprowadziła wiele nowości w programie wydarzenia. W sekcji best practice najwięcej zgłoszeń dotyczy public relations (73), activation programme (64) i branded content (60), natomiast w sekcji best piece, najpopularniejsze są kategorie press (147), a następnie film (146) i out of home (132).


Jedną z najistotniejszych nowości wprowadzonych w tym roku było utworzenie grupy “Capture the local spirit”, której celem było połączenie i twórcze przedstawienie lokalnej energii. Czterdzieści dwa kreatywne pomysły oparte właśnie na lokalnym duchu będą rywalizowały o nagrodę „Best capture of local spirit”.  

Tegoroczne prace będą oceniane przez dwa składy jurorskie złożone z 22 międzynarodowych uznanych ekspertów z branży kreatywnej, którym przewodniczyć będą: Graham Lang, chief creative officer, Y&R Advertising, Afryka Południowa i Afryka, przewodniczący jury kategorii best piece, Eduardo Marques, executive creative director 180LA, Kalifornia, przewodniczący jury kategorii best practice. Prace konkursu Off Drum będą oceniane przez 5-osobowe jury pod przewodnictwem Jasona Romeyko, global executive creative directora Serviceplan Group Austria.

"Media & Marketing Polska" jest patronem medialnym festiwalu.

 

Katarzyna Kacprzak 187 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.