102 jurorów i 194 kampanie

30 brązowych statuetek, 18 srebrnych, 9 złotych oraz grand prix dla firmy Play przyznano w konkursie Effie Awards 2016.

Podczas tegorocznej Gali Effie Awards 2016 24 października w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie jury pod przewodnictwem Anny Jakubowski, general manager The Coca-Cola Company, wręczyło 57 statuetek w 24 kategoriach twórcom reklam i reklamodawcom za najbardziej efektywne kampanie marketingowe w 2015 r. Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

Nagrodzeni w XVII edycji konkursu Effie Awards:

Najważniejsze wyróżnienie – grand prix otrzymały: MediaCom Warszawa, Grandes Kochonos, Artegence, Isobar Polska, Plej, CPC za kampanię "Wszyscy przechodzą do Play" przygotowaną dla firmy Play.


Złote statuetki powędrowały do twórców kampanii:



1. „Yes!tem kobietą – tampony o.b.” – przygotowaną przez MEC dla firmy Johnson & Johnson (w kategorii: artykuły nieżywnościowe)

2. „Kredyt gotówkowy Wypożyczka” – przygotowaną przez GPD Assets, Starcom dla Eurobanku (w kategorii bankowość)

3. „Kuchnia Spotkań IKEA” – przygotowaną przez Kalicińscy.com, Garden of Words, Blue Ivy, K2, Performance Media, MEC dla IKEA Retail (w kategorii brand experience)

4. „Nocna zmiana” – przygotowaną przez McCann Worldgroup, MEC dla firmy Walmark (w kategorii: leki i suplementy diety)

5. „#ryjkuźniara” – przygotowaną przez DDB & Tribal, dla Projekt: Polska (w kategorii limitet budget)

 

6. „Pascal kontra Okrasa” – przygotowaną przez GPD Agency dla Lidla (w kategorii long term marketing exellence)

7. „#ryjkuźniara” przygotowaną przez DDB & Tribal dla Projekt: Polska (w kategorii pro bono)

8. „Żabka. Mały Wielki Sklep” – przygotowaną przez PZL dla Żabka Polska (w kategorii retail)

9. „Młodzi bogowie” – przygotowaną przez BBDO Warszawa, Starcom dla Prudentiala (w kategorii ubezpieczenia i inwestycje)


Specjalne wyróżnienia dla agencji:

Tytuł najbardziej efektywnej agencji roku otrzymała agencja Lubię To – Linked by Isobar, a najbardziej efektywnej agencji mediowej roku – MEC. Zajęli oni pierwsze miejsca w rankingach Effie 2016.

Do tegorocznej edycji konkursu Effie Awards zgłoszono 194 kampanie w 24 kategoriach. Prace oceniało 102-osobowe jury pod opieką siedmiu przewodniczących grup jurorskich oraz przewodniczącej jury.

Konkurs Effie Awards organizowany jest w Polsce od 2000 r. Z roku na rok przybywa zgłaszanych wniosków oraz otwierane są nowe kategorie w odpowiedzi na zmieniające się trendy i potrzeby rynku. Do dnia dzisiejszego do Effie Awards Poland zgłoszono 2016 kampanii (wliczając br.), a na przestrzeni ostatnich pięciu lat wzrost ten wyniósł 41 proc. W tegorocznym konkursie zostały otwarte dwie nowe kategorie: brand experience oraz branded content.

Katarzyna Kacprzak 249 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.