Panie Przodem

"Panie Przodem" to autorski projekt redakcji "Media i Marketing Polska", którego celem jest promowanie dobrych praktyk w branży i prezentacja unikalnych, kobiecych osobowości w obszarze rodzimego marketingu.

Wyzwanie Milenialsów

Milenialsi to swoisty l’enfant terrible dzisiejszego rynku konsumenta. Skuteczne dotarcie do tego pokolenia wymaga precyzyjnie zaplanowanych, wręcz "uszytych na miarę" działań ze strony marek.

Branża reklamowa stoi obecnie przed dużym wyzwaniem, w które z góry wpisana jest zmiana podejścia – konieczność zrozumienia sposobu, w jaki postrzegają świat, jakimi wartościami się kierują, co jest dla nich istotne. Bycie milenialsem to cała filozofia życia, począwszy od pracy, która nie stanowi już tylko wartości finansowej, lecz skupia się również na wymiarze psychologicznym i społecznym, przez specyficzny styl życia w rytmie „slow” i optymalnej równowadze między pracą a życiem prywatnym. Kluczem do nawiązania dialogu z pokoleniem Y z pewnością jest otwartość, umiejętność słuchania i dostosowania do potrzeb danej osoby. Docenienie, wyzbycie się stereotypów i myślenie ponad schematami wydają się być drogą do zbudowania wartościowej relacji z milenialsami.

Z badania Meaningful Brands, przeprowadzonego przez Havas Media Group wśród ponad 130 tys. milenialsow na ponad 30 rynkach, wynika, że polscy milenialsi spędzają prawie o połowę mniej czasu na oglądaniu telewizji, media, które konsumują to w zdecydowanej większości kanały online, naturalny dla nich jest także multitasking, ponad 60 proc. milenialsów korzysta podczas oglądania TV z drugiego urządzenia. Działania komunikacyjne skierowane do nich muszą być oparte o angażujące i jakościowe treści. Tylko autentyczny, spersonalizowany i wyróżniający się przekaz ma szansę zapaść w pamięć i przełożyć się na realne zyski firmy. Potwierdzają to również dane, 45 proc. z nich jest krytycznych wobec reklamy, a 44 proc. oczekuje, że marki realnie poprawią jakość ich życia.

O tym jak skutecznie nawiązać komunikacje ze wszystkimi generacjami konsumentów powiemy w trakcie 10, jubileuszowej edycji Havas Media Group Conference, która odbędzie się 30 listopada br. Szczegóły na www.hmgc.pl

 

Renata Wasiak-Sosnowska, CEO Havas Media




Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.