MullenLowe MediaHub znów inspiruje rynek

19 października w Centrum Konferencyjnym Kopernik odbyła się konferencja "Unfair Share of Attention". Do udziału w tym inspirującym spotkaniu zaproszeni zostali przedstawiciele firm, specjaliści w zakresie marketingu oraz pracownicy mediów.

Tytuł konferencji był efektem głębokich analiz zmian zachodzących we współczesnym świecie oraz relacji pomiędzy konsumentem, mediami, a nadawcami komunikatów. „Unfair Share of Attention“ jest kwintesencją oczekiwań współczesnych marketerów i jednocześnie wyzwań, jakie stawia przed sobą dom mediowy MullenLowe MediaHub – pozyskiwanie znacznie większej uwagi konsumentów niż moglibyśmy oczekiwać przy określonych wydatkach reklamowych.

Zawiłość tę wyjaśnia Ewa Góralska, szefowa MullenLowe MediaHub:

Świat, w którym żyjemy jest bardzo skomplikowany, media tradycyjne działają w otoczeniu innych, coraz bardziej efektywnych i skutecznych środków przekazu. Reklama, jako jedyna forma kontaktu marek z otoczeniem traci swój impet. Zyskuje się go bowiem dzięki całemu miksowi różnych elementów, wśród których ważny jest produkt, jego doświadczenie, ale przede wszystkim autentyczność marki, która ma dziś kluczowe znaczenie, co chcemy udowodnić na naszej konferencji.

Według niej od domów mediowych oczekuje się efektywności inwestycji, dlatego ich działania muszą być ściśle powiązane z marketing miksem. Stąd teza o konieczności redefiniowania współczesnego domu mediowego, który powinien rozwijać swoje kompetencje znacznie ponad pośrednictwo w zakupie mediów. Domy mediowe muszą zatem skupiać się na aktywnościach, które gwarantują tytuowy: „unfair share of attention“: na budowaniu kontentu, na technologiach, na analityce, czy na wzmacnianiu kompetencji w zakresie tworzenia modeli biznesowych itp.

Prelegenci to praktycy rynku, ogromną zaletą spotkania z nimi były mocne tezy poparte przykładami. Uczestnicy poznali case’y wielu firm, które zbudowały swoją pozycję w oparciu o autentyczność marki. Technologiczne IQ Polaków w unikalnym badaniu MediaHub Scout, zaprezentował Tomasz Baran (Ariadna). O tym jak odzyskać uwagę widzów opowiedziała Julia Izmałkowa, która zaprezentowała najnowszą falę badań Ethnomedia. Ross Jenkins z MediaHub wyjaśnił jak odnieść sukces dzięki nowym technologiom i Big Data. Adam Ringer z Green Caffe Nero w rozmowie z Vadimem Makarenko udowodnił, że lokalna marka ma szansę pokonać gigantów rynku. Rafał Mietlewski, Business Development Director VICE wyjaśnił m. in. jak traktować konsumetów, aby odnieść sukces:

Aby odnieść sukces musimy zobaczyć w odbiorcy komunikacji marketingowej człowieka, a dopiero potem konsumenta.

 

  • Tomasz Baran z firmy badawczej Ariadna
  • Julia Izmałkowa, badaczka i właścicielka Izmałkowa Consulting
  • Ross Jenkins, Global MD MediaHub
  • Rafał Mietlewski, Business Development Director, VICE
  • Adam Ringer, prezes sieci kawiarni Green Caffe Nero

Więcej informacji:

MullenLowe MediaHub


Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.