UOKiK bada reklamy rejestracji prepaid

Urząd ochrony konsumentów "przypomina" przedsiębiorcom telekomunikacyjnym, że reklama może wprowadzać w błąd także formą graficzną - choćby tzw. małym drukiem.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wszczął postępowania wyjaśniające dotyczące wszystkich czterech największych operatorów komórkowych: P4, Polkomtel, Orange Polska i T-Mobile Polska. Urząd zbada reklamy zachęcające do zarejestrowania karty SIM. Przypomnijmy - wszyscy użytkownicy telefonów "na kartę", czyli prepaid, zgodnie z przepisami ustawy antyterrorystycznej obowiązującymi od lipca br. muszą zarejestrować imiennie swoje numery do końca stycznia przyszłego roku. Jeśli tego nie zrobią, operatorzy im je wyłączą. Dlatego prześcigają się oni w reklamach zachęcających użytkowników do zarejestrowania się właśnie w ich sieci, oferując różnorakie bonusy.

- Sprawdzimy, czy informacje przekazywane w reklamach są jasne dla klientów i nie wprowadzają ich w błąd. Analizujemy np. czy konsument został odpowiednio poinformowany, jak długo może korzystać z przyznanych bonusów. Ważne jest, aby oprócz korzyści związanych z dodatkowymi minutami czy pakietem danych, abonent wiedział, na jakich warunkach może z nich skorzystać – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Urząd przypomina przedsiębiorcom, że wprowadzać w błąd może także forma graficzna reklamy: eksponuje się korzyści, a ważne dla klienta informacje, np. o ograniczeniach związanych z korzystaniem z oferowanych bonusów, są napisane niewielką i trudną do odczytania czcionką.

Maciej Burlikowski 803 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.