Najwięcej odsłon reklam na komputerach

Smartfony i tablety realizują w Polsce mniej niż 20 proc. wyświetleń reklam - wynika z danych Gemiusa.

Wśród analizowanych przez Gemiusa urządzeń (PC, smartfon, tablet) największy udział wyświetleń reklamy w naszym regionie dotyczy komputerów osobistych. 92,1 proc. to najwyższy wynik dla PC, który osiągnięto w Mołdawii. Podobnie wysokie liczby dotyczą Ukrainy, gdzie ten wskaźnik wynosi 86,8 proc., oraz ze Słowenii – 82,8 proc. Najmniej wyświetleń na komputerach osobistych odnotowano w Turcji – 68,7 proc., Rumunii – 69,1 proc., oraz Serbii – 72,7 proc.
W naszym kraju, podobnie jak na innych analizowanych rynkach, wygrywają komputery osobiste, gdzie wskaźnik wyświetleń reklamy wynosi 82,7 proc. Taki wynik na tle pozostałych 14 rynków dał Polsce czwartą pozycję, ex aequo z Chorwacją. Spośród urządzeń mobilnych więcej wyświetleń reklam odnotowano na smartfonach – 13,6 proc., podczas gdy na tabletach było to 3,7 proc.

Jak pokazują dane z gemiusAdMonitor, za pomocą smartfonów reklamy w sieci najczęściej oglądają internauci z Turcji, gdzie wskaźnik udziału wyświetleń wynosi 29,3 proc. Wskaźnik odsetka wyemitowanych odsłon na smartfonach jest wysoki również w Rumunii ─ 27,1 proc., i Serbii – 22,8 proc.

Z kolei w przypadku tabletów największy udział wyświetleń reklam ma miejsce na Słowacji, gdzie wynosi on 7,3 proc. Tuż za nią znajdują się Estonia z 6,3 proc. i Czechy – 5,9 proc.

W analizie uwzględniono dane z najnowszego raportu gemiusAdMonitor o wskaźniku wyświetleń reklamy w 14 krajach. W zestawieniu przedstawiono dane za drugie półrocze 2016 r.

Maciej Florek 1826 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.