Ostoya będzie ratować wilki w Bieszczadach

Marka nawiązuje do regionu, bo stamtąd pochodzą kluczowe zasoby do produkcji. Do firmowania akcji dał się namówić Marcin Dorociński.

Wyborowa Pernod Ricard w marcu br. wprowadziła na rynek nową rodzimą markę premium wódki Ostoya. Przekonać konsumentów, że za wódkę, której pół litra potrafi kosztować kilkanaście złotych, warto zapłacić więcej, niełatwo. Wyborowej najwyraźniej się udało – po ośmiu miesiącach marka osiągnęła 1 proc. udziałów wartościowych w segmencie krajowych wódek premium. Dla porównania marka Belvedere, która w tym segmencie jest wszak od wielu lat, ma udział ok. 1,5 proc.

Producent wódki wraz z agencjami Dragon Rouge i IQ Marketing dość wnikliwie opracowali koncepcję marki, osadzając ją w regionie Bieszczad. Sam koncept to nie wszystko - firma, a tym samym marka, autentycznie czerpie z regionu. Zboże, z którego produkowany jest spirytus właśnie na tę wódkę, faktycznie pochodzi z trzech bieszczadzkich powiatów.

Dlatego Wyborowa postanowiła w pewien sposób odwdzięczyć się mieszkańcom regionu. A żeby przy okazji CSR-u zapunktować też u ekologów, zdecydowała się na wsparcie zwierząt, a konkretnie wilków, choć akurat tam to temat niełatwy. Rolnicy oskarżają je bowiem o szkody w inwentarzu i traktują wrogo.

Niemniej jednak producent zdecydował się przekazać grant w wysokości 100 tys. zł dla organizacji WWF Polska, zajmującej się ochroną przyrody. Pieniądze mają zostać przeznaczone na badanie populacji wilków w Bieszczadach. Akcja pod hasłem „Ostoya dla wilków" potrwa rok. Populację tych zwierząt w całym kraju WWF szacuje na 700 - 1 tys. sztuk.

Ambasadorem akcji i samej marki został aktor Marcin Dorociński, który już wcześniej współpracował z WWF Polska (m.in. przy programach ochrony rysia i niedźwiedzi).

- Czuliśmy się zobowiązani, by oddać coś od siebie regionowi, z którego czerpiemy zasoby do naszej produkcji. Marcin Dorociński, ponieważ jest związany m.in. zawodowo z Bieszczadami [tam kręcono film pt. "Na granicy - red.] i wyjątkowo pasuje do naszej marki, był dla nas naturalnym wyborem - mówi Dorota Durakiewicz, senior brand manager tej marki w Wyborowa Pernod Ricard.

Na potrzeby akcji powstał film reklamowy, a dodatkowo na butelkach wódki Ostoya pojawią się zawieszki z informacjami o akcji z wizerunkiem ambasadora. Za działania reklamowe odpowiada agencja IQ Marketing.

Maciej Burlikowski 948 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.