Konsumenci wolą mobilne strony detalistów

Prawie co piąty użytkownik smartfona odwiedza za pomocą telefonu strony popularnych sieci spożywczych - wynika z danych firmy Spicy Mobile, zgromadzonych na platformie Mobigate. Aplikacje mobilne sklepów nie cieszą się już jednak takim zainteresowaniem.

W sierpniu br. najczęściej wywoływaną aplikacją mobilną sklepu spożywczego była Twoja Biedronka. Drugie i trzecie miejsce przypadło odpowiednio aplikacjom Lidl – Offers & Leaflets oraz Mój Carrefour. Nieco inaczej wygląda sytuacja, jeżeli weźmiemy pod uwagę zasięg. W tym przypadku na prowadzenie wysuwają się aplikacje Lidla oraz Carrefoura. Warto podkreślić, że użytkownicy smartfonów dużo częściej niż z aplikacji korzystają z mobilnych stron popularnych sieci handlowych – w sierpniu br. odwiedziło je 28 proc. kobiet i 16 proc. mężczyzn. W obu grupach najpopularniejszą stroną odwiedzaną przez użytkowników mobilnych była Biedronka.pl.

W Polsce istnieje ponad 400 sklepów internetowych, które sprzedają artykuły spożywcze. Większość z nich to małe, wyspecjalizowane e-sklepy, oferujące m.in. produkty ekologiczne, dietetyczne, tzw. kuchnię świata lub artykuły luksusowe. E-sklepy otwierają także duże sieci spożywcze. Zakupy przez internet można zrobić m.in. w Auchan, E. Leclerc, Piotr i Paweł oraz Tesco. Nie oferują ich natomiast Biedronka oraz Lidl – dwaj najwięksi gracze rynkowi, będący w czołówce rankingu popularności aplikacji i stron internetowych wśród użytkowników mobilnych.

Zakupy spożywcze online robi już co piąty internauta. Liczne badania pokazują jednak, że osoby te zdecydowanie częściej korzystają z komputerów stacjonarnych lub laptopów. Smartfon i tablet wybiera wciąż niewielki odsetek kupujących żywność w e-sklepach – zwykle są to osoby młode, o stabilnej sytuacji finansowej, przyzwyczajone do robienia różnorodnych zakupów online.

Mimo to eksperci rynkowi szacują, że znaczenie m-commerce w branży spożywczej będzie systematycznie rosło – tak jak dzieje się w innych krajach Europy Zachodniej i Stanach Zjednoczonych. Agencja Spicy Mobile, monitorująca w ramach platformy Mobigate rynek mobilny, postanowiła sprawdzić jak rzeczywiście wygląda popularność aplikacji i stron WWW największych sieci spożywczych wśród użytkowników smartfonów i tabletów w Polsce.

- Konsumenci są zainteresowani aplikacjami rabatowymi informującymi w łatwy i szybki sposób o aktualnych promocjach dużo bardziej niż stronami popularnych sieci handlowych. Najpopularniejsze z nich, Blix oraz Qpony, odnotowują zasięg na poziomie 4,7 oraz 3,5 proc. (dane za sierpień 2016 r.). To właśnie za pomocą takich rozwiązań użytkownicy smartfonów i tabletów poszukują ciekawych ofert, również tych dotyczących zakupów spożywczych – podsumowuje Małgorzata Wołejko, mobile audience measurement director w Spicy Mobile.

Spicy Mobile to agencja komunikacji mobilnej oraz twórca pierwszej w Polsce platformy marketingu aplikacji mobilnych przeznaczonej dla reklamodawców i wydawców – Mobigate.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.