Panie Przodem

"Panie Przodem" to autorski projekt redakcji "Media i Marketing Polska", którego celem jest promowanie dobrych praktyk w branży i prezentacja unikalnych, kobiecych osobowości w obszarze rodzimego marketingu.

Launch nowej fali Meaningful Brands w Polsce

Meaningful Brands to badanie własne Havas Media Group, pierwsza światowa platforma, która mierzy siłę marek w realnej poprawie życia konsumentów.

Badanie wykonywane od 8 lat w 33 krajach świata ma właśnie swoją nową odsłonę w Polsce. Nowa fala oprócz pomiaru siły marki w postaci Meaningful Brand Index oferuje również do­głębną analizę 62 korzyści z kategorii funkcjonalnych, oso­bistych i społecznych pod wzglę­dem zadowolenia klientów, a także ich siły w budowaniu KPI marki, takich jak brand equity, intencja zakupu, chęć polecenia czy chęć zapłacenia więcej.
Taka analiza daje możliwość zbudowania przewagi za pomocą wykorzystania w komunikacji korzyści oczekiwanych przez nabywców, a niezagospodarowanych jeszcze przez rynek.
 
Najnowsze badanie Meaningful Brands pokazuje, że 54 proc. marek mogłoby zniknąć z rynku bez żalu ze strony klientów. Czterdzieści procent marek w Polsce jest postrzeganych jako takie, które w mniejszy lub większy sposób wpływa na poprawę życia konsumentów, ale tylko 8 proc. marek robi to w sposób zdecydowany. Zwiększają się oczekiwania konsumentów wobec marek, dziś już 75 proc. konsumentów wymaga konkretnych korzyści w porównaniu z 69 proc. w poprzedniej fali badania. Szczególnie wymagające są młodsze pokolenia. Jak przystało na kraj wschodni, kategorią, która zyskała najwyższy indeks Meaningful Brands, są samochody luksusowe, a najsłabiej pod tym względem ocenione zostały… media.
Co ciekawe, wśród pięciu najbardziej Meaningful Brands mamy dwie należące do kategorii handel detaliczny: Biedronka i Rossmann, oraz dwie z kategorii technologicznej: Google i YouTube. Na pierwszym miejscu spośród przebadanych ponad 40 marek w kilkunastu kategoriach uplasowała się Nivea.
Tegoroczne badanie Meaningful Brands wprowadza też zupełnie nową analizę kontentu. Osiemdziesiąt cztery procent Polaków oczekuje od marek dostarczania takich treści, przy czym oczekiwania różnią się w zależności od kategorii i wieku respondentów. W każdej kategorii możemy prześledzić treści, które są najczęściej używane w porównaniu z tymi, które są najbardziej oczekiwane przez konsumentów.
 
Więcej na temat nowej fali badania Meaningful Brands dowiedzą się państwo na X edycji Havas Media Group Conference, która odbędzie się 30 listopada w Hali Wysokich Napięć Instytutu Energetyki więcej szczegółów http://hmgc.pl


Alicja Cybulska, strategy director Havas Media Group



Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.