Virgin Mobile - postpaid i kampania w styczniu

Szefowa wirtualnego operatora tłumaczy się z opóźnień, ale zapowiada elastyczną, nowatorską ofertę.



Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes Virgin Mobile Polska, wirtualnego operatora komórkowego działającego w oparciu o sieć P4 (Play), w wywiadzie dla serwisu Telepolis.pl poinformowała, że zapowiadana już od kilku miesięcy oferta abonamentowa (postpaid) i wspierająca ją kampania reklamowa ruszy po Nowym Roku. Piotrowska-Oliwa tłumaczyła powody opóźnienia wejścia w życie oferty awarią w centrum danych Netii, gdzie stoją serwery Virgin Mobile, oraz wprowadzonym w lipcu br. przez ustawę antyterrorystyczną obowiązkiem rejestracji numerów prepaid, który zaabsorbował dużą część środków (czasu i pieniędzy) firmy, m.in. na szybkie rozbudowanie z kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy punktów takiej rejestracji czy zaoferowanie usługi darmowego kuriera. 

Dotychczas Virgin Mobile oferował wyłącznie usługę prepaid. Przy okazji szefowa operatora ujawniła, że w sieci Virgin Mobile zarejestrowało się już 200 tys. użytkowników "na kartę", czyli ponad połowa dotychczasowej bazy klientów. 

Nowa oferta abonamentowa Virgin ma być, wedle słów Piotrowskiej-Oliwy, nowatorska w zakresie elastyczności, jeśli chodzi pakiety, w myśl, że "dzisiaj klient potrzebuje minut na rozmowy, a za to jutro więcej np. na mobilny internet". Sama oferta i kampania reklamowa ją wspierająca ujrzy światło dzienne w styczniu przyszłego roku. Szefowa telekomu tłumaczy, że była to celowa decyzja, gdyż Virgin Mobile nie chciał rywalizować z największymi sieciami komórkowymi, czyli Orange, Plus, Play i T-Mobile, w okresie przed świętami Bożego Narodzenia, w czasie gdy wydają oni najwięcej na reklamy. 

Sam Virgin Mobile, jak wynika z zestawienia Kantar Media, w trakcie trzech kwartałów br. wydał na reklamy 20,9 mln zł, o 40 proc. mniej niż w analogicznym okresie ub.r. (dane cennikowe). Dla porównania w ciągu 9 miesięcy br. Orange, Play i T-Mobile wydały na reklamy po ponad 250 mln zł, a Plus wydał 215 mln zł (również dane cennikowe). 

Dla Virgin Mobile Polska od samego początku obecności na rynku, czyli od 2012 r., pracuje dom mediowy Mindshare, natomiast za kreacje odpowiada agencja Lubię To - Linked by Isobar. 

Tak jak do tej pory w prepaidzie, tak samo w ofercie abonamentowej Virgin Mobile nie zaoferuje telefonów w subsydiowanych cenach, tak jak robią to duzi operatorzy. Od grudnia ub.r. Virgin Mobile ma wspólną ofertę z Samsung Electronics Polska i bankiem Raiffeisen Polbank, dzięki której - jak przekonuje szefowa telekomu - klienci mogą kupić smartfony na atrakcyjnych warunkach, a na całym rynku rośnie udział tzw. wolnej sprzedaży telefonów komórkowych, czyli poza sieciami operatorskimi (w marketach z elektroniką lub specjalistycznych sklepach).

Maciej Burlikowski 977 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.