Reklama Orange narusza normy KER

Skarga dotyczyła jednego spotu przygotowanego we współpracy z Abstrachujami.

Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga, której przedmiotem była reklama internetowa usług telekomunikacyjnych. Orange Polska pt. "Historie na kartę: 6 złotych monet". W sierpniu br. Orange Polska ruszyło z nową serią reklam, do których zatrudniło popularnych twórców kanałów na YouTube. W reklamie operatora wystąpili m.in. Cybermarian, Magdalena Gawęcka, Aleksandra Kasprzyk oraz grupa Abstrachuje. Za przygotowanie kampanii była odpowiedzialna agencja VML. 

Zespół orzekający dopatrzył się w reklamie naruszenia normy art. 5 i art. 2 ust. 1 Kodeksu Etyki Reklamy. W jego opinii reklama zawiera elementy przemocy i tym samym może zachęcać do aktów przemocy i wpisywać się w sferę brutalizacji życia społecznego i nie można tego usprawiedliwić konwencją dowcipu/pastiszu. Ponadto trywializacja aktów przemocy i zabijania w przekazach reklamowych (nawet w konwencji żartu) zaprzecza poczuciu odpowiedzialności społecznej.

Jednocześnie zespół orzekający oddalił zarzut naruszenia art. 25 w zw. z art. 32 Kodeksu Etyki Reklamy, uznając, że przedmiotowa reklama nie była skierowana do dzieci i młodzieży i jako taka nie zagraża ich fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu dalszemu rozwojowi.

(KER)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.