Reklama Orange narusza normy KER
Skarga dotyczyła jednego spotu przygotowanego we współpracy z Abstrachujami.
Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga, której przedmiotem była reklama internetowa usług telekomunikacyjnych. Orange Polska pt. "Historie na kartę: 6 złotych monet". W sierpniu br. Orange Polska ruszyło z nową serią reklam, do których zatrudniło popularnych twórców kanałów na YouTube. W reklamie operatora wystąpili m.in. Cybermarian, Magdalena Gawęcka, Aleksandra Kasprzyk oraz grupa Abstrachuje. Za przygotowanie kampanii była odpowiedzialna agencja VML.
Jednocześnie zespół orzekający oddalił zarzut naruszenia art. 25 w zw. z art. 32 Kodeksu Etyki Reklamy, uznając, że przedmiotowa reklama nie była skierowana do dzieci i młodzieży i jako taka nie zagraża ich fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu dalszemu rozwojowi.
(KER)