Roland Berger widzi przyszłość w convenience

Convenience oraz proximity będą najdynamiczniej rozwijającymi się segmentami handlu w latach 2016-2020 - twierdzą analitycy Roland Berger w raporcie "Polski rynek handlu spożywczego 2010-2020".

Według raportu „Polski rynek handlu spożywczego 2010-2020”, sporządzonego przez firmę konsultingową Roland Berger, w najbliższych latach najdynamiczniej będą rozwijać się segmenty: convenience w tempie około 12,5 proc. rocznie oraz proximity  8,2 proc. r./r.. Autorzy raportu zwracają uwagę, że styl życia i trendy konsumenckie zmieniają zachowania zakupowe klientów, a te z kolei wpływają na potencjał poszczególnych segmentów. Rosnąca częstotliwość zakupów spożywczych, wzrost znaczenia lokalizacji sklepów i łatwości dostępu do nich, popularność produktów regionalnych i ekologicznych – to wszystko jest wynikiem zmiany stylu życia Polaków, którzy coraz częściej tworzą jednoosobowe gospodarstwa domowe, zatrudnieni są w więcej niż jednej pracy i mają więcej możliwości spędzania wolnego czasu.

Coraz bardziej zależy im na łatwym dostępie do sklepów, które powinny oferować zdrowe i jakościowe produkty regionalne, bez męczących kolejek do kas, charakterystycznych dla dyskontów i supermarketów.

W tych danych swoją szansę upatrują przedstawiciele Polskiej Grupy Supermarketów, która systematycznie inwestuje w rozwój sieci, oparty na sklepach nieprzekraczających 400 mkw., pozwalających na szybie i komfortowe zakupy w dogodnych lokalizacjach.

- Naszym celem jest stworzenie dogodnej alternatywy dla dyskontów – twierdzi Michał Sadecki, prezes PGS. – Chcemy oferować najwyższej jakości produkty od lokalnych dostawców w możliwie najniższych cenach. Jednocześnie nasze placówki zlokalizowane są w centrach miast oraz w pobliżu osiedli mieszkaniowych, w miejscach, w których szybko i komfortowo możemy zrobić zakupy spożywcze.

PGS, skupiająca m.in. marki TopMarket, Minuta8 i Delica, liczy obecnie blisko 600 placówek w całej Polsce. Zgodnie z planami w 2017 r. sieć powinna przekroczy 700 punktów sprzedaży, głównie dzięki integracji z częścią spółdzielni Społem oraz zaproszeniu do współpracy kolejnych drobnych przedsiębiorców.

Według raportu Rolanda Bergera należąca do PGS marka TopMarket jest obecnie trzecią najdynamiczniej rozwijającą się siecią w Polsce, ze średniorocznym wzrostem oscylującym w granicach 30 proc.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.