Paradoks Polaka, który czyta

Polacy czytają coraz mniej książek, a sprzedaż e-booków rośnie.

Mimo wielu kampanii promujących czytelnictwo 63 proc. Polaków nie przeczytało ani jednej książki w 2015 r., jak wynika z badań przeprowadzanych co dwa lata przez Bibliotekę Narodową. Za to rynek książki elektronicznej dynamicznie wzrasta. Świadczy o tym popularność urządzeń do e-czytania, wzrost liczby cyfrowych tytułów i fakt, iż pasjonaci e-czytelnictwa kupują nawet do 3 e-booków miesięcznie.

Jak wynika z badania profilu e-czytelnika zrealizowanego przez Virtualo, osoby czytające w formie cyfrowej czytają około 30 e-booków rocznie, czyli 3 razy więcej niż czytelnicy książek papierowych.

Dane o tradycyjnym czytelnictwie nie napawają optymizmem. Za to polski rynek książki elektronicznej jest w dobrej kondycji.

Ewa Woźniak 51 Artykuły

Interesuje ją marketing z wykorzystaniem technologii i innowacyjności. Miłośniczka literatury i spędzania z nią czasu nad polskim jeziorem. Żyje mottem: „tylko spokój może nas uratować” – bo jeśli nie spokój, to co?

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.