"Przekrój" wraca jako kwartalnik

Magazyn o kulturze i sztuce wraca na prasowy rynek.

Od 19 grudnia na rynku prasowym ponownie dostępny jest "Przekrój". Tytuł o kulturze i sztuce wrócił na rynek jako kwartalnik. 
Jak podaje wydawca, tytuł "adresowany jest do czytelników ambitnych, ciekawych świata, szukających inspiracji oraz relaksu. To magazyn społeczno-kulturalny, w którym ważną rolę odgrywa rozrywka. Trzon pisma tworzą także rozbudowane działy nauki i kultury. Jest w nim miejsce dla tekstów poważnych i żartobliwych, krótkich i długich – ilustrowanych przez najlepszych polskich rysowników. "Przekrój” - według deklaracji wydawcy: "zastanawia się i martwi, śmieszy, analizuje, pociesza, żartuje".
Kwartalnik dostępny jest w sprzedaży od wczoraj w ponad 8 tys. punktów sprzedaży. "Przekrój" nie będzie na razie miał wersji cyfrowej ani strony internetowej.
Ostatni numer "Przekroju” ukazał się 30 września 2013 r., a wydawcą było Gremi Media. Prawa do tytułu kupił trzy lata temu za 7 mln zł fotograf, przedsiębiorca i wydawca Tomasz Niewiadomski. To on jest teraz właścicielem, wydawcą i redaktorem naczelnym tytułu. Estetyką magazyn nawiązuje do złotych czasów tytułu, gdy naczelnym był Marian Eile. Dyrektorką artystyczną pisma jest Joanna Domańska. 
Kwartalnik ma liczyć 148 stron. Od poniedziałku jest dostępny w cenie 14,90 zł, a jego nakład wynosi 50 tys. egzemplarzy. 
Redaktorką prowadzącą jest Miłada Jędrysik, dziennikarka i publicystka współpracująca wcześniej z "Gazetą Wyborczą” i "Tygodnikiem Powszechnym”. Na stałe z tytułem związani będą: Tomasz Stawiszyński, Łukasz Kaniewski, Hanna Zielińska. Głównym rysownikiem będzie Marek Raczkowski związany z "Przekrojem” od kilkunastu lat.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.