W Polsce pijemy dużo wody butelkowanej

Spożywamy rocznie 114 l wody na głowę, Niemcy - 120 l.

Jak wynika z danych KPMG, rośnie spożycie wody butelkowanej w Polsce. Średnio Polak wypija od 114 do 118 l wody rocznie, Niemiec - 120 l. Na wody butelkowane przypada ok. 45 proc. wolumenu sprzedaży napojów bezalkoholowych. Zdaniem ekspertów to wciąż za mało - przeciętny Polak wypija zaledwie 0,5 l wody. 
Jak informuje portal Interia.pl, powołując się na słowa dyrektor marketingu marki Żywiec Zdrój Ingi Songin, woda rośnie na naszym rynku dynamicznie, notując 11,7 proc. wzrostu. Stanowi blisko połowę kategorii napojów bezalkoholowych. 
Z raportu KPMG wynika, że wartość całego rynku napojów bezalkoholowych w Polsce wyniosła w ub.r. 21,7 mld zł. Obejmuje ona sprzedaż zarówno w kanale on-trade (puby, bary, kawiarnie, restauracje, hotele itp.), jak i off-trade (sklepy spożywcze, hiper-, supermarkety, dyskonty, stacje benzynowe, e-commerce itp.).
Szacuje się, że do 2020 r. wartość sprzedaży zwiększy się o 13 proc. i przekroczy 24 mld zł. 45 proc. wolumenu sprzedaży przypada na wody butelkowane. Eksperci KPMG szacują, że ich udział w rynku będzie się zwiększał, przede wszystkim ze względu na rosnącą świadomość konsumentów na temat zdrowego stylu życia.
Popyt na wodę jest największy latem, szczególnie przy wysokich temperaturach, ale Polacy piją ją przez cały rok - w I półroczu wolumen sprzedaży wody wzrósł o 7,7 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2015 r.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.