Sharp powraca do Europy i do Polski

Japoński producent odkupuje prawa do marki i fabrykę telewizorów w Łysomicach.

Ostatnią kampanię w Polsce Sharp przeprowadził w 2014 r.
Ostatnią kampanię w Polsce Sharp przeprowadził w 2014 r.
Japoński producent elektroniki, m.in. sprzętu RTV i audio-wideo Sharp, po tym jak jego właścicielem w sierpniu ub.r. został tajwański Hon Hai (Foxconn), postanowił powrócić na rynek w Europie.

Na początku 2015 r. licencję na używanie marki Sharp oraz nowoczesną fabrykę telewizorów w Łysomicach pod Toruniem kupiła od Sharpa słowacka spółka Universal Media Corporation (UMC). Sharp Manufacturing Poland zmieniła nazwę na UMC Poland.

Teraz Sharp za 85 mln euro kupi 56,7 proc. spółki Skytec Universal Media Corporation (SUMC), która jest jedynym właścicielem UMC. Właścicielem pozostałych 43,3 proc. akcji pozostanie Skytec, spółka należąca do Vladislava Khablieva, przedsiębiorcy z Osetii na Kaukazie.

Umowa z SUMC ma umożliwić Sharpowi powrót na europejski rynek telewizorów pod własną marką i subbrandem Aquos (telewizory LCD) w myśl strategii "Jeden Sharp" i zgodnie z nowym mottem firmy "Be original". Zarząd Sharpa przekonuje, że europejski rynek audio-wideo jest dla koncernu "znaczący", a powrót na niego ma się odbywać właśnie poprzez UMC Slovakia i UMC Poland.

Polska fabryka UMC miesięcznie składa ok. 150 tys. telewizorów i zatrudnia ok. 900 pracowników.

Przed decyzją o wycofaniu się z Europy Sharp był aktywnym reklamodawcą, w mediach promował właśnie głównie telewizory LCD pod wspomnianą submarką Aquos. 

Maciej Burlikowski 817 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.