Sfinks podpisał umowę z Fabryką Pizzy

W wyniku umowy inwestycyjnej ma powstać sieć pizzerii pod tą marką, a docelowo spółka zarządzająca siecią ma sprzedać Sfinksowi wszystkie udziały w Fabryce Pizzy. Wartość transakcji wyniesie między 6 a 10 mln zł.

Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i Wook, podpisała umowę inwestycyjną z właścicielem Fabryki Pizzy. W jej wyniku ma nastąpić budowa sieci pizzerii pod tą marką, a docelowo sprzedaż Sfinksowi wszystkich udziałów Fabryki Pizzy. Współpraca została podzielona na dwa etapy. Pierwszy - zakładający budowę sieci - ma trwać maksymalnie do 31 marca 2018 r. Drugi - obejmujący dalszą rozbudowę sieci i nabycie udziałów w Fabryce Pizzy - zakończy się najpóźniej do 31 marca 2021 r. Wartość transakcji wyniesie między 6 mln zł a 10 mln zł.
W ramach umowy Sfinks zapewnił sobie wyłączne prawo do otwierania lokali pod szyldem Fabryki Pizzy do końca marca 2021 r. na bazie umowy masterfranczyzy. W pierwszym etapie współpracy rozbudowa sieci restauracji pod tą marką będzie się odbywać na bazie uzgodnionego harmonogramu i przy określonej w umowie minimalnej liczbie lokali, które zobowiązany jest otworzyć Sfinks. W tym okresie przeprowadzi on też pełne badanie due diligence spółki i będzie miał możliwość wcześniejszego rozpoczęcia realizacji etapu drugiego umowy lub odstąpienia od niej z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia.
Przez cały okres trwania umowy – zarówno na pierwszym, jak i drugim etapie – Sfinks będzie posiadał nieodwołalną opcję kupna wszystkich udziałów należących do Fabryki Pizzy. Jednocześnie Fabryka Pizzy na podstawie opcji sprzedaży będzie mieć prawo sprzedania udziałów Sfinksowi – cena będzie wówczas zależna od terminu realizacji transakcji. Etap drugi umowy zakończy się wraz z wykonaniem jednej z tych opcji, najpóźniej do 31 marca 2021 r. Za 100 proc. udziałów w Fabryce Pizzy Sfinks zapłaci kwotę nie niższą niż 6 mln zł, ale nie wyższą niż 10 mln zł - w zależności od tego, która opcja zostanie wykorzystana.
Fabryka Pizzy zarządza siecią restauracji działających pod tą samą marką, specjalizujących się w kuchni włoskiej. Na sieć składa się obecnie 12 lokali. Dwa z nich to restauracje własne, pozostałe natomiast prowadzone są w ramach franczyzy.

Ewa Woźniak 65 Artykuły

Interesuje ją marketing z wykorzystaniem technologii i innowacyjności. Miłośniczka literatury i spędzania z nią czasu nad polskim jeziorem. Żyje mottem: „tylko spokój może nas uratować” – bo jeśli nie spokój, to co?

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.