Więcej niż spot

Tym, co wyróżnia radio spośród innych mediów, jest możliwość szybkiego zainicjowania akcji antenowej i obserwacji natychmiastowej reakcji słuchaczy-konsumentów.

Współczesna reklama radiowa to dużo więcej niż tylko 15 czy 30 sekund w bloku reklamowym, a sam produkt nie jest już jedynym bohaterem komunikacji.

Na zdjęciu: Projekt "BMW Jazz Club"

Poza naturalnym zasięgiem i elastycznością skuteczność przekazu w radiu podnoszą coraz częściej tzw. akcje specjalne. To one dają możliwość wyróżnienia się w natłoku informacji. Niestandardowe działania angażujące odbiorcę powodują, że w naturalny sposób staje się on współuczestnikiem działań antenowych, podnosząc tym samym ich skuteczność.


Krossowa promocja
Jeden z przykładów takich działań to wyjątkowa oferta sponsoringowa dla firmy Kross, dająca długofalowe możliwości zaistnienia marki na antenie. Początek dwutygodniowej akcji „Na majówkę z Radiem ZET, czyli rowerem z Korościelem” dał zakład pomiędzy prowadzącymi o to, czy jednemu z nich uda się przejechać na rowerze 500 km w pięć dni. Efektem była wyprawa rowerowa współgospodarza programu „Uważam ZET” Radiem ZET, – Michała Korościela. Przez pierwszy tydzień eksperci – mechanicy, dietetycy i fizjoterapeuci – doradzali na antenie stacji, jak przygotować sprzęt i organizm do aktywnego sezonu i długotrwałego wysiłku. W kolejnym tygodniu Radio ZET na żywo relacjonowało ekspedycję, której trasa wiodła kolejno przez Płock, Pułtusk, Przasnysz, Olsztyn i Mikołajki. Ponadto codziennie w interaktywnym konkursie antenowym słuchacze mogli wygrać rower marki Kross. Akcja stała się okazją do spontanicznych spotkań ze słuchaczami, którzy chcieli choć
przez chwilę potowarzyszyć prowadzącemu w podróży. Znaleźli się wśród nich burmistrzowie Pułtuska i Przasnysza, a także strażacy ze Szczytna. Sama wyprawa dała naturalny pretekst do mówienia o rowerach, a także wizyty w fabryce, gdzie są produkowane. Oczywistym uzupełnieniem kampanii była specjalnie stworzona podstrona na Radiozet.pl. Zamieszczano tam zdjęcia, w tym te nadesłane przez słuchaczy, i relacje wideo z trasy. W komunikacji wykorzystano też media społecznościowe.


Polska reprezentacja kibiców Radia ZET

Pomysł - zaangażowanie słuchaczy i skompletowanie Polskiej Reprezentacji Kibiców, która pojedzie do Francji wspirać biało-czerwonych. Akcja wizerunkowa Radia ZET. Komunikacji antenowej towarzyszyła kampania prasowa, internetowa oraz outdoorowa w ośmiu największych miastach Polski. Wielki konkurs Radia ZET ruszył 23 maja i potrwał do 13 czerwca 2016 roku. Codziennie od poniedziałku do piątku jeden ze słuchaczy dołączał do Polskiej Reprezentacji Kibiców, która pojechała później do Francji wspierać polskich piłkarzy. Żeby zdobyć powołanie, trzeba było słuchać uważnie Radia ZET, wykazać się refleksem i wiedzą na temat futbolu. Kolejnym etapem komunikacji było bezpłatne rozdawanie flag Polskiej Reprezentacji Kibiców Radia ZET dostępnych w jednej z sieci stacji benzynowych. Dodatkowo od 13 do 21 czerwca 2016 trwał konkurs „Pokaż nam, jak kibicujesz”, a najciekawsze z nadesłanych zdjęć z flagami Polskiej Reprezentacji Kibica zostały opublikowane na Radiozet.pl, ich autorzy otrzymali zaś atrakcyjne nagrody, m.in. zestaw Xbox z najnowszą grą piłkarską z serii FIFA.

I mamy Imany nad Wisłą

Muzyka to naturalny nośnik reklamy, stąd koncepcja muzycznego projektu Radia ZET – „VIP ZET Live”, polegającego na organizowaniu ekskluzywnych występów gwiazd w niecodziennych miejscach. Akcji towarzyszy konkurs antenowy, w którym wyłaniani są uczestnicy koncertów. Do tej pory w ramach „ZET VIP Live” wystąpili m.in.: francuska piosenkarka Imany – objawienie sceny muzycznej ostatnich lat, która zaśpiewała w nadwiślańskiej scenerii jednego z klubów, Dawid Podsiadło w Muzeum Lotnictwa, Zakopower na Kasprowym Wierchu, a także Margaret, Ewa Farna, Sylwia Grzeszczak, Sound’n’Grace czy De Mono. Relacje z wydarzeń pojawiły się na antenie Radia ZET, Radiozet.pl, a także w mediach lifestyle’owych.


BMW do świata jazzu

BMW JAZZ CLUB jest wspólnym projektem BMW Group Polska oraz najlepszych zagranicznych i polskich muzyków. Od 2012 roku jego producentem jest Eurozet Live. To elitarny cykl muzyczny, uznany przez znawców muzyki jazzowej i smoothjazzowej, który wpisał się już na stałe w kalendarz wydarzeń kulturalnych w Polsce. Program każdej z edycji jest kwintesencją artystycznej otwartości, przenikania kultur i łączenia wielu muzycznych wątków. Ekskluzywne koncerty odbywają się w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej. Gwiazdą tegorocznej edycji BMW Jazz Club jest Ive Mendes. We
wcześniejszych edycjach projektu wzięli udział wybitni międzynarodowi artyści m.in.: Terri Lyne Carrington, Dianne Reeves, Tomasz Stańko czy Branford Marsalis. Patronem medialnym projektu jest Radio ZET Chilli.

Jak w mBanku

Do akcji „W Radiu ZET wolny weekend masz jak w banku” zaprosiliśmy mBank, który wspiera małych przedsiębiorców i zachęca ich do odpoczynku. Inspiracją do zorganizowania akcji stały się wyniki raportu, z których wynika, że ponad połowa właścicieli małych firm pracuje bez przerwy zarówno w tygodniu, jak i w weekend. Radio ZET wspólnie z mBankiem postanowilo zafundować im chwilę wypoczynku i wysłać trzech z nich na relaksujący weekend do spa. W trakcie krótkich wakacji w rolę właściciela wcielał się prowadzący pasmo „Uważam ZET” Damian Michałowski. Przedsiębiorcy mogli
zgłaszać się poprzez podstronę akcji na Radiozet.pl. Do udziału w akcji zostały wybrane firmy, których właściciele ujęli radiowców zaangażowaniem i pasją w prowadzeniu własnego biznesu. Akcja była szeroko nagłaśniana we wszystkich pasmach programowych poprzez relacje antenowe z wizyty Radia
ZET u laureatów, komunikacja w mediach społecznościowych oraz wideopodsumowanie każdego wyjazdu na Radiozet.pl.


Na zdjęciu: wspólna akcja z mBankiem "W Radiu ZET wolny weekend masz jak w banku"

Grupa kreatywna Radia ZET

Przygotowywaniem akcji specjalnych w Radiu ZET zajmuje się Grupa Kreatywna założona już w latach 90. To zintegrowany team składający się z fachowców z redakcji, sprzedaży, online i copywriterów. Celem Grupy jest tworzenie dla klientów konceptów made to measure, wykorzystujących radio, internet oraz eventy. Grupa Kreatywna pracuje dwutorowo. Przygotowuje oferty na podstawie briefów przysyłanych przez klientów, ale również tworzy autorskie koncepcje – inspiracje dla marketerów i domów mediowych. Akcje specjalne, w zależności od briefu, służą osiągnięciu celów sprzedażowych, produktowych, wizerunkowych lub CSR-owych. Aby je przeprowadzić, sięga się po różnorodne narzędzia: eventy, audycje z udziałem ekspertów, konkursy, sponsoring czy internetowe serwisy tematyczne. Szczególnie ważny jest know-how pozwalający na organizację od A do ZET różnej skali eventów. Gdy ma się za sobą nie tylko zespół doświadczonych producentów, ale też gwiazdy obecne
na co dzień w radiu, znakomitych pomysłów jest naprawdę wiele. Takie wydarzenia, jak: „Lato ZET i Dwójki”, „Hit biało--czerwonych”, „Start do nart”, „Morze, góry i Mazury”, „Dzień Dziecka od A do ZET”, „VIP ZET Live”, „Zima ZET z BNP Paribas”, „Bezpieczna zima z Radiem ZET”, „ZET Cafe” czy „Active
Summer”, stwarzają spektrum możliwości – od experiential marketingu, przez marketing miejsc, po am-
bient marketing.

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.