Pigułki szczęścia

MediaCom utrzymał Polpharmę, Mets - USP Zdrowie, Carat - Hasco-Lek.

Po kilku napiętych miesiącach oczekiwania doczekaliśmy się ważnych finałów wśród klientów farmaceutycznych. Polpharma zdecydowała się kontynuować współpracę ze swoim dotychczasowym domem mediowym - MediaCom Warszawa (WPP/GroupM). W przetargu walczyły jeszcze Dentsu i Starcom (Publicis Media). Do pierwszego etapu postępowania zaproszenie otrzymał również MullenLowe MediaHub (Interpublic). Cennikowo w zeszłym roku Polpharma wydała na reklamy 240 mln zł (za Kantar Media), utrzymując poziom wydatków na media z 2015 r. Ten klient pracuje z MediaComem od grudnia 2013 r.

Podobny scenariusz mieliśmy w przetargu USP Zdowie, które zdecydowało się ponownie powierzyć swój budżet mediowy agencji Mets (siostrzana spółka MEC - WPP/GroupM). Do konkursu zaproszono jeszcze dwa domy mediowe - jeden z grupy Publicis Media i Initiative (IPG Mediabrands). USP pracuje z Mets od lipca 2015 r. W ub.r. ta firma wydała na reklamy 381,4 mln zł, co oznacza wzrost względem 2015 r. o 18,6 proc. (dane cennikowe za Kantar Media).

Także Hasco-Lek zakończyło przegląd ofert wśród domów mediowych. Nazw ani liczby zaproszonych do weryfikacji kosztowych agencji klient nie chciał podawać. Postępowanie zakończyło się podobnie jak w konkurencyjnych firmach Hasco - utrzymaniem obsługi przez Carat (Dentsu Aegis Network Polska).

Po międzynarodowym przetargu na planowanie i zakup mediów Fiat Chrysler Automobiles wybrał do współpracy dom mediowy Starcom (Publicis Media). Postępowanie dotyczyło rynków EMEA oraz Azji i Pacyfiku. Wynik tego przetargu będzie miał również przełożenie na polski rynek. Do tej pory za planowanie i zakup mediów dla Fiata odpowiadał Maxus (WPP/GroupM). Wartość budżetu będącego przedmiotem konkursu szacuje się na 600 mln euro.

W ostatnich dniach mieliśmy jeszcze jedno międzynarodowe postępowanie, które ma wpływ na nasz rynek. Kingfisher, właściciel Castoramy i B&Q, wybrał do obsługi mediowej MEC (WPP/GroupM). Oddziały tej agencji będą pracować dla Kingfisher na rynkach Wielkiej Brytanii, Irlandii, Francji, Hiszpanii, Portugalii i Rumunii. Do obsługi w Rosji wybrana została siostrzana agencja GroupM - Maxus. Natomiast w Polsce za planowanie i zakup mediów dla Castoramy odpowiedzialny będzie Mindshare, prawdopodobnie ze względu na konkurencyjnego klienta MEC, jakim jest IKEA. Do tej pory obsługą mediową Castoramy w Polsce zajmował się PHD Media Direction (Omnicom), który z tym klientem pracował od 13 lat (początkowo jako Media Direction OMD, a od 2010 r. pod marką PHD Media Direction).

Maciej Florek 1758 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.