Polacy kochają pizzę

Jak wykazały badania, 30 proc. ankietowanych jada pizzę przynajmniej raz w miesiącu.

Z okazji obchodzonego 9 lutego MIędzynarodowego Dnia Pizzy Instytut Badań Pollster opublikowało raport na temat preferencji Polaków w obszarze wyboru włoskiego przysmaku. Według badań 96 proc. osób przyznaje, że zdarza im się jadać pizzę, jedynie 4 proc. osób nie je pizzy w ogóle. Zdecydowanie rzadziej pizzę jedzą osoby po 55. roku życia. Wśród osób jedzących pizzę 30 proc. je ją  raz w miesiącu, 33 proc. – dwa, trzy razy w miesiącu, raz w tygodniu - 8 proc., a częściej niż raz w tygodniu pizzę je 2 proc. badanych i zdecydowanie częściej są to mężczyźni. 27 proc. je pizzę rzadziej niż raz w miesiącu.
Najczęściej zamawiana pizza to ta z dowozem do domu (40 proc.). Pizzę w lokalu jada 26 proc. badanych i zdecydowanie rzadziej robią to osoby w wieku 35-44 lat, które częściej niż inne przyrządzają pizzę samodzielnie w domu. Pizzę samodzielnie piecze 20 proc. badanych. Osoby kupujące pizzę mrożoną lub spód do pizzy (10 proc.), to zdecydowanie częściej osoby będące w wieku 55+.
Trzema najbardziej rozpoznawalnymi pizzeriami wśród badanych są: Pizza Hut, Da Grasso i Telepizza.
63 proc. Polaków preferuje pizzę na cienkim cieście, 30 proc. osób woli grube ciasto. Zwolenników ciasta Calzone jest 2 proc., a 6 proc. osób nie potrafi określić swoich preferencji.
Najbardziej lubiane pizze to: pepperoni (20 proc.), margerita (16 proc.), cappriciosa i hawajska (15 proc.) oraz pizza serowa (12 proc.).
Podstawowym składnikiem, którego według badanych nie może zabraknąć w pizzy, jest ser (77 proc.), który plasuje się na pierwszym miejscu zarówno u kobiet, jak i mężczyzn. Na drugim miejscu kobiety wybierają sos pomidorowy, a mężczyźni pieczarki. Na trzecim miejscu jest odwrotnie - u kobiet pojawiają się pieczarki, u mężczyzn - sos pomidorowy. Sos pomidorowy jako jeden ze składników, którego nie może zabraknąć w pizzy, wybrało 48 proc. osób, natomiast pieczarki 46 proc. Czwartym składnikiem zarówno u kobiet, jak i mężczyzn, jest szynka (28 proc.). Kolejne składniki to: salami (14 proc.), kurczak (13 proc.), cebula (13 proc.), pomidory (12 proc.), papryka (9 proc.), oliwki (7 proc.), kukurydza (5 proc.), ananas (4 proc.). Kobiety zdecydowanie częściej niż mężczyźni wybierały kurczaka (odpowiednio 18 proc. i 9 proc.), mężczyźni natomiast zdecydowanie częściej niż kobiety wybierali cebulę (odpowiednio 17 proc. i 9 proc.).
Badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Pollster wśród użytkowników panelu on-line Reaktor Opinii w dniach 05-16.01.2017 r. Analizą objęto grupę 1007 Internautów w wieku 15-75 lat. Próba została dobrana w sposób losowo-kwotowy.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.