Panie Przodem

"Panie Przodem" to autorski projekt redakcji "Media i Marketing Polska", którego celem jest promowanie dobrych praktyk w branży i prezentacja unikalnych, kobiecych osobowości w obszarze rodzimego marketingu.

Marketingowe passé 2017

Storytelling, najważniejsze słowo ubiegłorocznej konferencji w Cannes, które nadaje spójność komunikacji intermediowej i określa jej przyszłość. Co to oznacza? Że obecnie każda strategia komunikacyjna, która nie zawiera w sobie elementów storytellingu jest passé.

Storytelling to nadanie markom „ludzkiej twarzy”, charakteru i osobowości. Marki komentują rzeczywistość, stają się partnerem w życiu swoich konsumentów, reagują na ich potrzeby. Storytelling to również emocje, mówienie językiem ludzkich potrzeb, pokazywanie historii, z którymi odbiorcy mogą się zidentyfikować. Marketingowe passé 2017 to podejście, gdy marka = tylko produkt, który ma swoje fizyczne cechy i kosztuje x PLN. Passé jest gdy przesłanie marki, zamiast ciekawej misji czy historii, to czysta, krótkoterminowa sprzedaż. Passé jest gdy marka myśli tylko o marce i zupełnie nie zna potrzeb konsumentów kategorii. Passé jest myślenie krótkoterminowymi celami.

Co za tym idzie passé jest planowanie komunikacji osobno dla każdego typu medium. Social mówi jedno, strona internetowa drugie, a kampania w TV zupełnie co innego. Passé jest planowanie komunikacji w mediach przy pomocy różnych agencji, co ma najczęściej miejsce wtedy, gdy w komunikacji istnieje tylko produkt, a nie ma storytellingu.

William Pharrell powiedział w Cannes nt. rynku muzycznego, że sukces odnoszą utwory, które powstają z potrzeby serca, z chęci przekazania emocji twórcy. Utwory, które powstają z czystego wyrachowania, chęci zarobku, rzadko mają w sobie prawdę, autentyzm i ładunek emocji wystarczający, aby porwać tłumy. Komunikacja reklamowa jest trochę jak utwór muzyczny, droga do portfeli konsumentów wiedzie przez ich emocje.

Alicja Cybulska, Strategy Director, Havas Media Group

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.