Trudne wybory

Zaczyna się postępowanie na wybór domu mediowego Deutsche Telekom. Przetarg dotyczy rynku europejskiego. Czekamy na finał w Alior Banku. Za to w kolejce po budżet Intermarche ustawił się MediaCom.

Zaczyna się jeden z przetargów roku. Deutsche Telekom, właściciel T-Mobile Polska, przeprowadzi bowiem europejski przetarg na planowanie i zakup mediów. Wartość budżetu będącego przedmiotem postępowania wynosi 450 mln euro - podał serwis Campaign. Przetarg jest w początkowej fazie, a do wybranych agencji trafiło RFI.

Jak wynika z naszych informacji, procedura może także dotyczyć Polski. Dział PR T-Mobile Polska nie chciał komentować tej sprawy. W Niemczech obsługą mediową Deutsche Telekom zajmuje się MediaCom (WPP/GroupM). Ten klient wydaje tam rocznie ok. 300 mln euro. W naszym kraju T-Mobile obsługiwane jest przez dom mediowy Starcom (Publicis Media). W 2016 r. T-Mobile wydało w Polsce na reklamy 391 mln zł, w 2015 r. - 308 mln zł (dane cennikowe za Kantar Media). Ten przetarg może się ciągnąć dobrych kilka miesięcy.

Za to niebawem powinniśmy poznać zwycięzcę w postępowaniu Alior Banku. Jak wynika z naszych ustaleń przetarg tego marketera jest w fazie finałowej. Przedstawiciele banku nie chcieli udzielać żadnych informacji w tej sprawie. Obecnie Alior jest klientem Maxusa (WPP/GroupM).

Przetarg na planowanie i zakup mediów przeprowadziła też Grupa Muszkieterowie, właściciel sieci Intermarche i Bricomarche. Konkurs wygrał MediaCom, ale jak się okazało, dom mediowy z GroupM zajmie się na razie wyłącznie obsługą marki Intermarche. Bricomarche pozostaje jeszcze pod opieką Starcomu. Agencja ze stajni Publicis Media pracowała dla Intermarche od 2004 r. 

Ciekawy przetarg przeprowadzi jedna ze spółek skarbu państwa. Totalizator Sportowy rozpisał postępowanie ofertowe na świadczenie usług, przez maksymalnie dwa niezależne podmioty, związanych z oceną telewizyjnych kampanii reklamowych realizowanych przez dom mediowy tego marketera. Przedmiotem zamówienia jest m.in. sprawdzanie parametrów GRP kampanii, zasięgów, parametrów CPP czy wyliczenie prowizji dla domu mediowego. Umowa będzie obowiązywać od dnia jej podpisania do 31 marca 2018 r. Planowaniem i zakupem mediów dla Totalizatora zajmuje się dom mediowy Zenith (Publicis Media).

Maciej Florek 1920 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.