Axa wzmocni wizerunek

Powiększona grupa ubezpieczeniowa szykuje kampanię wizerunkową.

Grupa ubezpieczeniowa Axa, która wchłonęła niedawno Liberty Ubezpieczenia, planuje wizerunkową kampanię reklamową. Chce wykreować spójny i uniwersalny wizerunek swojej marki. Axa Direct pozostanie jako osobna linia produktowa ubezpieczeń komunikacyjnych sprzedawanych w modelu direct (przez telefon i internet), a same ubezpieczenia komunikacyjne pozostaną kluczowym biznesem, ale ubezpieczycielowi zależy też na wypromowaniu pozostałej części oferty ubezpieczeń majątkowych (np. ubezpieczenia mieszkań, podróżne), jak i ubezpieczeń na życie.

Axa jest szóstym pod względem przypisu składki towarzystwem ubezpieczeń majątkowych w Polsce z 5-proc. udziałem w rynku oraz łącznym przypisem składki brutto o wartości 1,6 mld zł za 2016 r. (źródło: obliczenia własne Axa) i siódmym lub szóstym, jeśli chodzi o ubezpieczenia na życie, z 4,5-proc. udziałem (raport KNF po III kw. ub.r.).

Francuska grupa ubezpieczeniowa Axa zaczynała w Polsce w 2006 r. właśnie jako Axa Direct (spółka Avanssur), następnie rosła m.in. poprzez akwizycje. W 2007 r. kupiła kupiła szwajcarską Winterthur Swiss Insurance Company i przemianowała ją na swoją markę. W 2014 r. za 570 mln zł kupiła od ówczesnego BRE Banku (dzisiaj: mBank) jego biznes BRE Ubezpieczenia (z bankiem wiąże ją strategiczna współpraca, na wyłączność), a w 2015 r. za 101 mln zł firmę Liberty Ubezpieczenia (dawne Liberty Direct). Operacyjne i formalne połączenie firm ma nastąpić niebawem.

Fakt skokowego powiększenia skali biznesu Axa postanowiła wykorzystać także do wzmocnienia i uspójnienia wizerunku marki, nadania mu bardziej uniwersalnego charakteru i opowiedzenia o sile i doświadczeniu, jakie stoją za marką. Temu m.in. ma służyć kampania wizerunkowa, która ma wystartować w okolicach świąt wielkanocnych.

Kreacje reklam dla Axy opracowuje agencja Saatchi & Saatchi, a planowaniem i zakupem mediów zajmują się domy mediowe Arena Media i Value Media (Group One).

Maciej Burlikowski 805 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.