Dobry początek roku dla Seata

W pierwszych trzech miesiącach br. Polacy kupili o 25 proc. więcej aut tej marki niż przed rokiem.

Hiszpańska marka samochodów Seat, należąca do niemieckiego koncernu motoryzacyjnego Volkswagen, początek tego roku może uznać za niezwykle udany. Na całym świecie sprzedała bowiem 117,3 tys. samochodów, o 14 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r. To najlepszy wynik od 2001 r.

Wyniki Seata w Polsce (Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.) były nawet jeszcze lepsze. W trakcie pierwszych trzech miesięcy br. polscy klienci kupili bowiem 2,8 tys. samochodów tej marki, o 25 proc. więcej niż przed rokiem.

- Liczba rejestracji samochodów marki nieustannie się rozpędza, co bardzo nas cieszy. Jest to niewątpliwie wpływ największej w dziejach marki ofensywy produktowej Seata. W samym 2017 r. na polskie drogi wyjechały nowe Leony po faceliftingu, nowe Mii by Cosmo, a także nasz pierwszy SUV Ateca, który wkrótce pojawi się również w sportowej odsłonie FR. Jesteśmy także przekonani, że nowa generacja Ibizy, jaką właśnie wprowadzamy na rynek, jeszcze bardziej wzmocni nasze wyniki - mówi Jakub Góralczyk, kierownik ds. PR Seat.

Ta największa ofensywa produktowa w historii Seata, z czterema nowymi modelami w latach 2016-2017, przyniosła rekordową liczbę inwestycji i wydatków na badania i rozwój. Seat w ub.r. przeznaczył na ten cel 862 mln euro, o 47 proc. więcej niż w 2015 r.

Hiszpański producent zapowiada, że nie spocznie na laurach. Latem do salonów dilerskich trafi nowa Ibiza, w drugiej połowie roku zaś crossover Arona. W przyszłym roku światło dzienne ujrzy trzeci SUV w ofercie hiszpańskiego producenta. Większy brat modelu Ateca będzie pozycjonowany o segment wyżej od swojego poprzednika jako flagowy model producenta. Nowy samochód będzie dostępny w dwóch wersjach: 5- i 7-osobowej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.