IGRZ: spadek sprzedaży OOH w I kwartale 2017

Rynek DOOH odnotował w pierwszym kwartale 2017 spadek o jedną czwartą w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego.

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) przedstawia informację dotyczącą wielkości rynku OOH w Polsce w pierwszym kwartale br. Dane zostały przygotowane we współpracy z domem mediowym Starlink.

Wielkość sprzedaży zamknęła się kwotą w wysokości ponad 99,3 mln zł i była dla tej samej bazy firm niższa niż w pierwszym kwartale 2016 roku o 1 proc.  Wygenerowane dane dotyczące wielkości sprzedaży największych firm regionalnych i zajmujących się reklamą wielkoformatową wskazują niewielki spadek w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego (-10 proc.). Biorąc pod uwagę te dane IGRZ szacuje wielkość sprzedaży całego rynku OOH w pierwszym kwartale roku 2017 na kwotę ponad 115 mln zł.

Przychody branży OOH niezmiennie opierają się na czterech sektorach: "media”, "handel” "telekomunikacja"oraz "żywność" (65 proc. sprzedaży).

Głównymi graczami na polskim rynku pozostają w zakresie reklamy tranzytowej firmy: AMS oraz Business Consulting, dalej Synergic i Clear Channel Poland. Koniec ubiegłego roku przyniósł zmian operatora reklamy w wagonach metra warszawskiego. W procesie przetargowym została nim spółka Ströer Polska mTym samym stała się wyłącznym oferentem reklamy w warszawskiej kolejce podziemnej (jest tez operatorem reklam na peronach i stacjach metra). W pierwszym kwartale 2017 roku wielkość sprzedaży reklamy tranzytowej wyniosła ponad 5,8 mln zł i była niższa w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego o 12 proc..

Rynek DOOH odnotował w pierwszym kwartale 2017 spadek o jedną czwartą w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego. Spadek ten związany jest ze zmianami w strukturze

IGRZ przewiduje że sprzedaż OOH w 2017 utrzyma się na poziomie roku ubiegłego ze wskazaniem na niewielki wzrost, uwarunkowany sytuacją gospodarczą Polski w drugim półroczu.

(IGRZ/kwiecień 2017)

Katarzyna Kacprzak 178 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.