Po I kwartale 2017 r. Carlsberg potwierdza prognozy

24,2 mln hl piwa sprzedała w I kwartale 2017 r. duńska grupa browarnicza Carlsberg. To o 2 proc. mniej niż przed rokiem. Przychody jednak wzrosły o 5 proc. - do 13,7 mld koron duńskich.

Przyczyną niższej sprzedaży wolumenowej były dezinwestycje, głównie w Azji. Organicznie spadek wyniósł 1 proc., natomiast sama marka Carlsberg odnotowała wzrost sprzedaży ilościowej o 8 proc. Przychody zwiększyły się organicznie o 4 proc., a nominalnie o 5 proc. do 13,7 mld koron (ok. 7,8 mld zł).

Najwięcej piwa kupili od duńskiego browaru mieszkańcy Europy Zachodniej, do której w strukturze grupy zaliczana jest też Polska.

To 13,3 mln hl, organicznie o 2 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym samym tempie wzrosły też przychody ze sprzedaży w tym regionie – do 7,8 mld DKK. W Europie Wschodniej wolumenowo nastąpił niewielki spadek o 2 proc. do 6,4 mln hl, jednak sprzedaż organicznie wzrosła o 10 proc., a nominalnie o 37 proc., głównie z powodu zmian kursów walutowych (2,3 mld DKK). W Azji organicznie wolumen sprzedaży się nie zmienił (9,2 mln hl), a jej wartość wzrosła o 6 proc. (nominalnie o 2 proc.) do 3,6 mln DKK.

Carlsberg po wynikach sprzedaży I kwartału podtrzymał swoje całoroczne oczekiwania organicznego wzrostu zysku operacyjnego o ok. 4-5 proc.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.