Publicis Groupe Holdingiem Roku wg "Media & Marketing Polska"

Tytuł Domu Mediowego Roku otrzymał Value Media. Wyróżnienia powędrowały do Havas Media, Maxusa, U2 Media, Vizeum, Grey Group Poland, Hand Made i Scholz & Friends Warszawa.

Redakcja "Media & Marketing Polska" opublikowała raport specjalny "Agencje Reklamowe i Domy Mediowe 2017". Po raz pierwszy w historii nagrodę przyznaliśmy Holdingowi Roku, którą otrzymał Publicis Groupe. W ten sposób honorujemy przede wszystkim znakomite wyniki biznesowe i wyniki badań wszystkich agencji wchodzących w skład grupy, ale nie tylko. Jak napisaliśmy w raporcie, po nieudanej fuzji z Omnicomem Publicis Groupe musiał wymyślić się na nowo, a nie było to łatwe zadanie na rynku, na którym marketerzy wdrażają programy oszczędnościowe, rośnie konkurencja z sektora tech, a marże spadają. "Efekty tych pomysłów widzimy dzisiaj w Polsce. Najważniejsze elementy strategii to ściślejsza integracja agencji, współdzielenie zasobów oraz oczywiście digitalizacja. [...] Chcemy w ten sposób uhonorować wszystkie agencje wchodzące w skład Publicis Groupe oraz ludzi, którzy je tworzą. Nasza nagroda jest też sygnałem, że będziemy przyglądać się holdingom. W czasach postępującej globalizacji, coraz bardziej wymagającego rynku i aktywności choćby takich gigantów jak Facebook czy Google, znacznie większych od firm reklamowych, integracja i współpraca w ramach holdingu staje się koniecznością [...]".

W części poświęconej domom mediowym przyznaliśmy tytuł Domu Mediowego Roku agencji Value Media (Group One). Value Media nagrodę otrzymało m.in. za konsekwentny rozwój usług, poszerzanie portfolio klientów, utrzymanie tempa wzrostu obrotów o ponad 30 proc. i konkurencyjność względem sieciowych domów mediowych. Wyróżnienia trafiły do Havas Media (Strategiczny partner), Maxusa (Przebudzenie mocy), U2 Media (Ulubieniec klientów) i Vizeum (Wysokie obroty).

W części dotyczącej agencji reklamowych nie przyznano nagrody głównej. Natomiast wyróżnienia powędrowały do Grey Group Poland (Grey 2.0), Hand Made (Krakowska siła) i Scholz & Friends Warszawa (Sukces po raz czwarty!).

Najlepsze domy mediowe i agencje reklamowe uhonorowano podczas uroczystej gali w Pin-Up Studio. To 17. edycja tego raportu.

W tegorocznym raporcie specjalnym "Agencje Reklamowe i Domy Mediowe" prezentujemy portrety 86 podmiotów wraz z badaniami satysfakcji klientów przeprowadzonymi przez firmę Kantar Millward Brown. Nagrody i wyróżnienia zostały przyznane przez redakcję na podstawie opublikowanych badań, danych nadesłanych przez agencje oraz naszej wiedzy o ich biznesie, którą gromadzimy, przygotowując magazyn "Media & Marketing Polska" oraz serwis MMP24.

Badanie satysfakcji klientów zostało przeprowadzone metodą CATI w dniach 23.01-06.03.2017 r. Próbę wyjściową do badania stanowiło połączenie list klientów wypełnianych przez agencje i przekazanych "MMP". Lista ta każdego roku jest aktualizowana. W tym roku próba wyjściowa wyniosła 4420 osób, a wywiady udało się zrealizować z 1132 osobami.

Maciej Florek 1815 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.