Agencje MEC i Maxus zostaną połączone, powstanie nowy podmiot

To proces globalny. Zmiany w Polsce zajdą do końca 2017 r.

Group M łączy agencje mediowe MEC i Maxus. To proces globalny, który obejmie rynki lokalne, w tym polski. W wyniku mariażu powstanie nowy podmiot. - Nowa agencja nie ma jeszcze nazwy – deklaruje Tim Castree, global chief executive MEC. Wiadomo już, że to on będzie nadzorować proces transformacji MEC i Maxusa w nowy podmiot. Z kolei Lindsay Pattison, global chief executive Maxusa, będzie koordynować zmiany w całej Group M.

Docelowo portfolio Group M ma składać się z trzech globalnych sieci agencji mediowych: Mindshare, MediaCom i nowego podmiotu oraz z agencji digitalowej Essence.

David Grabert, globalny rzecznik Group M, powiedział nam, że zmiany w Polsce zostaną wprowadzone do końca br. Na pytanie o możliwe przetasowania personalne w polskich podmiotach Group M Grabert powiedział, że proces integracji będzie rozłożony w czasie i centrala grupy będzie informować na bieżąco o decyzjach w miarę wprowadzania zmian w strukturach. Na pytanie, czy i kiedy zmiany w Polsce mogą odczuć klienci obu domów powiedział: - MEC i Maxus będą funkcjonować jako osobne marki do końca roku. Tak z obecnymi, jak i przyszłymi klientami będziemy rozmawiali indywidualnie, by zadbać o ich interesy i zagwarantować, że odczują pozytywne efekty zmiany.

Kelly Clark, chief executive officer Group M, komentując połączenie MEC i Maxusa, powiedział, że konsolidacja pomoże zredukować koszty i pozwoli na inwestycje w tych dziedzinach, które zapewnią grupie znaczący wzrost biznesu.

Brand MEC funkcjonuje na rynku mediów i reklamy od 15 lat. Na świecie ma 127 biur. W globalnym portfolio ma takich klientów jak L'Oreal i Vodafone. Maxus istnieje od 9 lat. Posiada 70 oddziałów i globalnie pracuje m.in. dla brandów NBCUniversal i Barclays. W Polsce stali klienci MEC to: Colgate-Palmolive, Jeronimo Martins, IKEA, Henkel, Nestle i USP Zdrowie, a Maxusa to: Alior Bank, Huawei, Kaufland i Browar Namysłów.

Piotr Machul 135 Artykuły

Zajmuje się tematyką mediową, głównie telewizyjną i radiową. Przeżył kilkuletni romans z copywritingiem. Zdecydowanie woli dziennikarstwo. Dziwne, że nie mieszka w czeskiej Pradze, bo uwielbia to miasto.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.