Rusza New Europe Market

W Dubrowniku niebawem rozpoczyna się New Europe Market. Z roku na rok rośnie ranga tego spotkania branży telewizyjnej i wideo. Warto, by pojawiały się tam polskie akcenty.

W 2013 r., gdy zainagurowano New Europe Market (NEM), w imprezie uczestniczyło 250 firm. W 2016 r. podmiotów, które przyjechały do Dubrownika było już 300, a w spotkaniach udział wzięło ponad tysiąc uczestników. Edycja 2017 ma jeszcze poprawić ten wynik.

W tym roku NEM – piąta już edycja imprezy - odbędzie się w dniach 12-15 czerwca br. To doroczne spotkanie tradycyjnie koncentruje się na regionie Europy Środkowo-Wschodniej, ale coraz chętniej uczestniczą w nim przedstawiciele największych firm mediowych z całego świata. Spotkanie ma formułę konferencji, prezentacji produkcji i warsztatów.

Niestety polskie podmioty związane z rynkiem multiscreen jeszcze nie pojawiają sięw Dubrowniku regularnie i w szerokim gronie. W tym roku wyraźny polski akcent będzie tylko jeden. Jednym ze spikerów na konferencji NEM będzie Bartosz Witak, senior vice president & general manager Viacom International Media Networks CCE & Israel. Witak weźmie udział w spotkaniu na temat siły i możliwości tradycyjnych kanałów telewizyjnych. Oprócz niego do dyskusji zaproszono jeszcze m.in. szefów AMC, BBC Worldwide, Sony Pictures Television Networks i Viasatu.

Tegoroczna edycja New Europe Market skupiać się ma na sześciu głównych obszarach. Pierwszy to kanały FTA i ich szansa na przetrwanie w dobie rosnącej popularności płatnej telewizji i serwisów sVoD.

Drugi blok tematyczny ma dać odpowiedź na pytanie, czy e-sport, coraz odważniej poczynający sobie na rynku wideo, jest zagrożeniem dla sportu na wielu ekranach.

Czy telekomy będą miały swoje projekty telewizyjne? Czy konsumenci będą zadowolenie z „telekomów nowej generacji”? - to kolejne pytania, na które będą chcieli znaleźć odpowiedź uczestnicy spotkania w Dubrowniku.

Branża chce się też pochylić nad konsumentem i listą jego potrzeb. Ta lista stale rośnie, a sam klient bombardowany jest niemal nieustannie innowacyjnymi pomysłami. Kto jest bardziej otwarty konsument czy marketer? Jak tworzyć dziś zdrowe relacje z klientem? Jak wdrożyć strategię „po pierwsze: klient”? Te pytania również padną w Dubrowniku.
Szefowie firm związanych z rynkiem wideo muszą podejmować decyzje coraz szybciej. Z czego to wynika i jakie daje efekty, jak wykorzystać bazy danych – powiedzą eksperci zaproszeni na NEM.

Zwróć uwagę na nowe kanały TV – będą zachęcać organizatorzy New Europe Market w szóstym bloku tematycznym. Czy konkurencyjność i innowacyjność nowych graczy wystarczą by odnieść sukces rynkowy? Dowiemy się już niebawem.

W tym roku po raz pierwszy "Media & Marketing Polska" jest partnerem prasowym tej imprezy.

Piotr Machul 123 Artykuły

Zajmuje się tematyką mediową, głównie telewizyjną i radiową. Przeżył kilkuletni romans z copywritingiem. Zdecydowanie woli dziennikarstwo. Dziwne, że nie mieszka w czeskiej Pradze, bo uwielbia to miasto.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.