MEC: Rynek płatnej TV może stracić 1,5 mln klientów po zmianach w abonamencie RTV

Trzech na czterech abonentów nie chce, by ich dane osobowe były przekazywane Poczcie Polskiej.

Dyskutowane ostatnio przepisy dotyczące egzekwowania abonamentu RTV budzą duży sprzeciw wśród klientów płatnej telewizji – pokazuje badanie MEC zrealizowane na próbie ponad 1 tysiąca korzystających z sieci polskich telewidzów. Gdyby możliwe było usunięcie kanałów TVP z pakietów TV, by uniknąć konieczności przekazywania danych osobowych Poczcie Polskiej i opłacania abonamentu RTV, 67 proc. odbiorców płatnej telewizji zdecydowałoby się na takie rozwiązanie - wynika z badania MEC.

Wśród abonentów platform cyfrowych i telewizji kablowych blisko trzech na czterech jest przeciwnych temu, by ich operator przekazywał Poczcie Polskiej dane osobowe umożliwiające ściąganie abonamentu radiowo-telewizyjnego.

Proponowane rozwiązanie budzi największy sprzeciw wśród klientów platform cyfrowych - Cyfrowego Polsatu i NC+.

 

 

Patrząc zaś z perspektywy wielkości opłacanego pakietu, najbardziej przeciwni są nabywcy najtańszych abonamentów płatnej TV.

 

 

Blisko 40 proc. klientów kablówek i platform twierdzi, że rozważy rezygnację z usług operatora w sytuacji, gdy będzie on zobowiązany przekazać ich dane osobowe Poczcie Polskiej. Odsetek pewnych, że tak postąpią, sięga kilkunastu procent i osiąga zbliżone wartości wśród klientów poszczególnych operatorów. Najwięcej – 18 proc. – wynosi wśród klientów NC+ i Multimediów. Gdyby spełniły się deklaracje badanych, rynek płatnej telewizji musiałby się liczyć z odejściem 1,5 mln klientów (gospodarstw domowych). Liczba gospodarstw domowych z płatną telewizją (kabel lub satelita) wynosi wg badania założycielskiego Nielsena blisko 8,5 mln.

 

 

Gdyby możliwe było usunięcie kanałów Telewizji Polskiej z pakietów telewizyjnych, by uniknąć konieczności przekazywania danych osobowych Poczcie Polskiej i opłacania abonamentu RTV, 67 proc. odbiorców płatnej telewizji zdecydowałoby się na takie rozwiązanie. Najwięcej, bo ponad 70 proc. takich klientów, mają UPC i Vectra.

Te odpowiedzi idą w parze ze wskazaniami, jakie stacje są najważniejsze w ofercie bezpłatnej telewizji – respondenci w badaniu MEC na 10-stopniowej skali określali, na ile ważna jest dla nich obecność poszczególnych kanałów NTC (naziemnej TV cyfrowej). Główne kanały TVP mieszczą się wprawdzie w pierwszej dziesiątce rankingu, ale szczególnie wśród klientów kablówek i platform widać dużą polaryzację opinii. Odsetki osób, którzy przyznawały im maksymalnie 3 punkty na 10-stopniowej skali są większe niż tych, którzy określali ważność kanałów TVP na powyżej 7.

 

MEC realizował badanie w dniach 3-4 czerwca br. metodą CAWI na próbie 1014 telewidzów z dostępem do internetu.

Piotr Machul 136 Artykuły

Zajmuje się tematyką mediową, głównie telewizyjną i radiową. Przeżył kilkuletni romans z copywritingiem. Zdecydowanie woli dziennikarstwo. Dziwne, że nie mieszka w czeskiej Pradze, bo uwielbia to miasto.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.