IndaHash: Kobiety rządzą światem social mediów

68 proc. influencerów w mediach społecznościowych stanowią kobiety.

Zgodnie z raportem “Women are the new media. How influencers became publishers” przygotowanego przez IndaHash, 68 proc. influencerów w mediach społecznościowych to kobiety. 88 proc. influencerek uważa dodatkowo, że jest wpływowa również poza internetem, wśród bliskich i znajomych. Influencerzy niezależnie od płci stanowią jednak zgodną społeczność - tylko 7 proc. zadeklarowało, że inni influencerzy są dla nich konkurencją, a ponad połowa (56 proc.), że są dla nich partnerami biznesowymi lub przyjaciółmi.

Kobiety (silniej niż mężczyźni) wzajemnie kształtują swoje opinie: 62 proc. kobiet (w porównaniu z 48 proc. mężczyzn) twierdzi, że najbardziej opiniotwórczy są dla nich inni użytkownicy mediów społecznościowych. To zaś przekłada się bezpośrednio na ich decyzje zakupowe – 45 proc. kobiet (vs. 31 proc. mężczyzn) deklaruje, że kupiło produkt widziany w social mediach w ostatnim tygodniu.

Kobiety tworzą więcej treści, prawie dwie trzecie (64 proc.) pań publikuje posty częściej niż raz dziennie (vs.. 54 proc. panów). Na korzystaniu z social mediów spędzają zaś “kilka godzin dziennie”, najczęściej publikując selfie (56 proc.), posty związane z modą (40 proc.) i podróżami (34 proc.).

Badanie przeprowadzono na ponad 2,2 tys. digital influencerach z całego świata.

Maciej Florek 1816 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.