Były prezes PZU nowym prezesem Pekao SA

Luigi Lovaglio został odwołany ze stanowiska prezesa banku; pokieruje nim Michał Krupiński.

Michał Krupiński w latach 2011 - 2016 był prezesem polskiego oddziału banku Merrill Lynch.
Michał Krupiński w latach 2011 - 2016 był prezesem polskiego oddziału banku Merrill Lynch.
Michał Krupiński, były prezes PZU, pokieruje Pekao SA, drugim po PKO BP największym bankiem w kraju, nad którym kontrolę sprawuje PZU. Rada nadzorcza Pekao SA w ubiegłą środę odwołała ze stanowiska Luigiego Lovaglio, który zarządzał bankiem przez ostatnich 6 lat. Razem z nim ze stanowiskami pożegnali się wiceprezesi: Diego Biondo, odpowiedzialny za pion zarządzania ryzykami, oraz Stefano Santini, odpowiedzialny za finanse. Wszyscy trzej są związani z włoską grupą UniCredit S.p.A, dotychczasowym wiodącym akcjonariuszem Pekao.

Przypomnijmy, że niedawno PZU oraz państwowy Polski Fundusz Rozwoju (PFR) oficjalnie przejęły kontrolę nad bankiem Pekao SA. PZU za 6,5 mld zł kupiło 20 proc. akcji banku, zaś PFR - za 4,1 mld zł 12,8 proc. akcji. W sumie obie instytucje zapłaciły UniCredit 10,6 mld zł za 32,8 proc. akcji banku. Zgodnie z porozumieniem pomiędzy PZU i PFR ten drugi będzie pełnił funkcję "pasywnego" akcjonariusza i ma głosować zgodnie z wolą PZU.

Krupiński na razie jest wiceprezesem Pekao SA - do objęcia prezesury konieczna jest zgoda Komisji Nadzoru Finansowego (KNF), co wydaje się jednak jedynie formalnością - w czerwcu ub.r. Krupiński nie miał problemów z uzyskaniem jej zgody na objęcie prezesury PZU. Na stanowisku wytrwał jedynie niespełna rok i trzy miesiące - w kwietniu br. zastąpił go Paweł Surówka. Po przyjściu Krupińskiego do PZU doszło do dużych zmian personalnych, odejścia dyrektorów marketingu PZU - Marty Życińskiej, dyrektor biura marketingu, i Andrzeja Wojtyni, dyrektora ds. komunikacji marketingowej.

Tydzień temu Pekao SA zaprezentował "nowe - stare" logo - jedynkę UniCredit na powrót zastąpił polski biało-czerwony żubr, czyli logotyp, którym Pekao SA posługiwał się w latach 1997-2012.

Maciej Burlikowski 1755 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.