Już oficjalnie: polski "Vogue" w przyszłym roku

Polska edycja pisma ma się wyraźnie różnić od innych 22 wydań.

Polska edycja pisma "Vogue", wydawanego przez Condé Nast International, pojawi się w Polsce w 2018 r. Informację potwierdził serwis Businessoffashion.com. W Polsce pismo wydawane będzie we współpracy z firmą Visteria. Katarzyna Kulczyk, szefowa tej firmy, będzie partnerem wydawniczym. Redaktorem naczelnym i osobą odpowiedzialną za polski debiut "Vogue" będzie Filip Niedenthal (wcześniej m.in. odpowiedzialny za polski debiut "Esquire" i executive fashion director "Harper’s Bazaar" w Polsce). Niedenthal jest czwartym mężczyzną na stanowisku redaktora naczelnego lokalnej wersji tytułu. Współredaktorem polskiej edycji będzie modelka Małgorzata Bela.

W przeciwieństwie od innych mutacji lokalnych w Polsce równolegle wystartują wersje drukowana i digital "Vogue". Polska edycja pisma ma się wyraźnie różnić od innych 22 wydań. W ciągu ostatnich 20 lat w Europie Wschodniej pojawiała się tylko jedna lokalna edycja "Vogue" - na Ukrainie.

Wydawca deklaruje, że decyzja o stworzeniu polskiej edycji "Vogue" wiąże się z dynamicznym wzrostem rynku dóbr luksusowych w naszym kraju. Według KMPG w 2016 r. polski rynek mody luksusowej wart był 2,2 mld zł, a do 2020 r. ma wzrosnąć o 28 proc. Polska z poziomem 3,9 mld zł jest też szóstym największym rynkiem kosmetycznym Europy.

Piotr Machul 123 Artykuły

Zajmuje się tematyką mediową, głównie telewizyjną i radiową. Przeżył kilkuletni romans z copywritingiem. Zdecydowanie woli dziennikarstwo. Dziwne, że nie mieszka w czeskiej Pradze, bo uwielbia to miasto.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.