US Open na kanałach Eurosportu i platformie Eurosport Player

Czwarty i ostatni w kalendarzu turniej tenisowy zaliczany do Wielkiego Szlema rozpocznie się już za miesiąc, 28 sierpnia

Na przełomie sierpnia i września oczy fanów tenisa z całego świata zwrócone są w stronę kortów Flushing Meadows w Nowym Jorku. US Open rozgrywany jest w Stanach Zjednoczonych od 1881 roku i wśród turniejów wielkoszlemowych może poszczycić się największą liczbą edycji – tegoroczna będzie 137. Stawka rywalizacji jest niezwykle wysoka – w br. pula nagród wyniesie aż 50 mln dol.,10 proc. więcej niż przed rokiem. Zostanie tym samym ustanowiony rekord w Wielkim Szlemie.

Wśród mężczyzn faworytem w tym znakomicie obsadzonym turnieju wydaje się być Roger Federer, tegoroczny triumfator Australian Open i Wimbledonu. Z grona kandydatów do zwycięstwa wypadł właśnie Novak Djokovic (ogłosił, że nie wystartuje do końca br.), a start Andy'ego Murraya stoi pod znakiem zapytania. Federerowi mogą zagrozić Rafael Nadal i Stan Wawrinka, który broni tytułu. Polscy kibice czekają z pewnością na to, co pokaże Jerzy Janowicz. W deblu kibicować będziemy mistrzom Wimbledonu Łukaszowi Kubotowi i Brazylijczykowi Marcelo Melo, którzy w br. wygrali też parę innych ważnych turniejów.

Wśród kobiet grono kandydatek do zwycięstwa jest zdecydowanie większe. Eksperci wymieniają około 15 nazwisk, w tym niespodziewaną triumfatorkę French Open, 19-letnią Rosjankę reprezentującą Łotwę Jelenę Ostapenko i urodzoną w Wenezueli Hiszpankę Garbine Muguruzę, zwyciężczynię French Open 2016 i Wimbledonu 2017. Tutaj z kolei polscy kibice będą dopingować Agnieszkę Radwańską (świeżo po ślubie ze sparingpartnerem i drugim trenerem Dawidem Celtem) i Magdę Linette.

Kibice będą mogli śledzić zmagania czołowych tenisistów i tenisistek na kanałach Eurosportu, a także na platformie Eurosport Player, na której dostępne będą transmisje z niemal wszystkich kortów (główny to Arthur Ashe Stadium - największy obiekt tenisowy na świecie). Tenis jest jedną z najchętniej oglądanych dyscyplin sportowych  – w ubiegłym roku przynajmniej minutę relacji na żywo oglądało około 1,5 mln widzów. Aż 69 proc. spośród polskich widzów US Open to mężczyźni, co jasno określa grupę docelową dla reklamodawców. W grupie mężczyzn 20+ w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców współczynnik dopasowania wynosi 592 (przy 118 dla Total TV). Z kolei wśród odbiorców M30+ na kierowniczych stanowiskach i M20+ z wysokimi dochodami dopasowanie wynosi kolejno 400 (vs. 100 dla Total TV) i 372 (vs. 90 dla Total TV).

Relacje na żywo z US Open na kanałach Eurosport 1 i Eurosport 2 obejmą zarówno sesję dzienną, jak i wieczorną. Codziennie mecze będzie można śledzić od godziny 17 do końca rozgrywek. Transmisjom towarzyszyć będą analizy i komentarze ekspertów – Matsa Wilandera, Barbary Schett i Patricka Mouratoglou. Najwięksi entuzjaści tenisa będą mogli skorzystać ze specjalnego pakietu Tenis Premium, będącego wynikiem współpracy Grupy Polsat i Eurosportu. Kanały Tenis Premium 1 i Tenis Premium 2, zapewnią dostęp do turnieju 24 godziny na dobę, bez reklam i w jakości HD. Po zakończeniu US Open, przez kolejny tydzień, dostępne będą powtórki z najciekawszych rozgrywek.

Z myślą o kibicach, którzy lubią sami decydować o tym, co chcą oglądać, stacja oferuje platformę Eurosport Player dostępną na wszystkich urządzeniach mobilnych (do korzystania z usługi niezbędny jest aktywny abonament kanału telewizyjnego). Platforma ta zapewnia pełną, równoległą relację na żywo z kilkunastu kortów, a także dodatkowe udogodnienia, takie jak wybór ujęcia z różnych kamer czy statystyki w czasie rzeczywistym.

US Open jest jedną z imprez sportowych oferowanych w ramach dostępnego na polskim rynku od ub. r. produktu Eurosport Experience, zakładającego szersze niż w standardowym sponsoringu relacji sportowych spektrum działań na antenie i poza nią. Spoty w ekskluzywnym czasie reklamowym wokół wielkich wydarzeń sportowych transmitowanych przez Eurosport (obok turniejów Wielkiego Szlema przede wszystkim Igrzyska Olimpijskie) wspomagane są takimi narzędziami jak unikalny branded content, zaangażowanie sportowców i ekspertów, dedykowane aplikacje, cross-promocje czy pakiet hospitality.

- US Open, ostatni w kalendarzu turniej wielkoszlemowy, ma ogromny potencjał reklamowy. Relacje na żywo odbywają się w czasie prime-time, co jest ważne szczególnie w kontekście budowania zasięgu wśród grupy komercyjnej – mówi Jacek Szymczyk, Ad Sales Director Discovery w Polsce. - Eurosport, najchętniej oglądany kanał sportowy w Polsce,od lat relacjonuje tę niezwykle wymagającą pod kątem transmisji rywalizację. Dzięki ofercie Eurosport Experience możemy połączyć potrzeby kibiców i naszych partnerów biznesowych, którzy mają szansę nawiązać prawdziwą, emocjonalną więź z konsumentami.

Infografika - US Open w liczbach. Źródło: Eurosport

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.