Codemedia: Lidl największym reklamodawcą TV w pierwszym półroczu 2017 r.

Rośnie dominacja branż telekomowej i retail.

Wśród najbardziej aktywnych marek w telewizji, które osiągnęły wynik co najmniej 10 000 GRP w grupie 4+, w pierwszym półroczu 2017 r. zdecydowanym liderem jest Lidl (GRP 32 100). Na podium oprócz niego plasują się operatorzy sieci komórkowych – Orange (GRP 25 058) i T-Mobile (22 978). W porównaniu z rankingiem obejmującym pierwsze dwa kwartały 2016 r. w tegorocznym zestawieniu zabrakło pięciu marek, pojawiło się natomiast sześć nowych (Kaufland, Neonet, Nestle, Apap, Ibuprom, A2 Mobile) – pokazuje analiza domu mediowego Codemedia.

W rankingu najbardziej aktywnych marek w telewizji w pierwszym półroczu 2017 r. znalazło się 17 pozycji. Wygenerowały one sumarycznie 3 proc. więcej GRP niż marki ujęte w zeszłorocznym zestawieniu, co spowodowane jest głównie poszerzeniem się rankingu o jedną pozycję. Warto jednak zauważyć, że ich udział we wszystkich wygenerowanych GRP w porównaniu roku do roku nie wzrósł i pozostał na poziomie 14 proc.

Rośnie dominacja w rankingu dwóch kategorii – telekomy i retail. Marki z tych branż stanowią już ponad 79 proc. zestawienia (vs. 70 proc. w poprzednim roku). Wynika to głównie ze znacznych spadków przedstawicieli branży
finansowej i FMCG. Z rankingu, w porównaniu rok do roku, wypadły takie marki, jak: Nivea (-34 proc.), Winiary (-34 proc.) oraz Vivus (-19 proc.).

Maciej Florek 1835 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.