Wirtualna Polska: reklama daje wolność mediom
Właściciel portalu i Telewizji WP rusza z nową kampanią reklamową.
- Wielu użytkowników wciąż wierzy w powielany mit „darmowego” internetu, którego funkcjonowanie w istocie finansowane jest ze środków reklamodawców. Nasza kampania ma przypomnieć im, że by utrzymać jakościowe i niezależne media, za które nie trzeba wnosić opłat, a jedynie „rozliczać się” czasem i zaangażowaniem na witrynach wydawców, potrzebna jest reklama. W kampanii skupiamy się na jej nieraz niezauważanej przez internautów roli - sponsora treści, a równocześnie jednego z gwarantów istnienia niezależnych mediów - wyjaśnia Małgorzata Pogorzelska, ad product communications manager w Grupie WP.
Na potrzeby kampanii wydawca przygotował kilkanaście bannerów i infografik. Autorem koncepcji kreatywnej jest Andrzej Pągowski. Dopełnienie kampanii stanowią publikacje w serwisach Wirtualnej Polski poświęcone wolnym mediom, a także funkcjonowaniu rynku reklamy.
Według różnych badań polscy internauci są wśród przodujących użytkowników ad-blockerów (oprogramowanie blokujące wyświetlanie reklam w przeglądarkach internetowych) w Europie.
Maciej Burlikowski
1755 Artykuły
W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.
Komentarze
Artykuły powiązane