Wirtualna Polska: reklama daje wolność mediom

Właściciel portalu i Telewizji WP rusza z nową kampanią reklamową.

Grupa Wirtualna Polska, właściciel jednego z dwóch najpopularniejszych w rodzimej sieci portali internetowych oraz kanału telewizyjnego Telewizja WP, rusza z kampanią reklamową, w której przypomina i przekonuje odbiorców, że reklamy stanowią podstawowe źródło utrzymania mediów, a tym samym są jednym z gwarantów istnienia niezależnych i autonomicznych podmiotów na rynku medialnym. Kampanię promują m.in. hasła "Nie ma wolności mediów bez oglądalności reklam" oraz "Reklama daje wolność mediom". Wydawca przekonuje także, że bez oglądalności reklam nie będzie mowy o różnorodności treści przekazów i jakości, w tym profesjonalizmie dziennikarskim. Zwraca również uwagę na powiązanie pluralizmu medialnego z jego wpływem na pluralizm debaty publicznej oraz w konsekwencji jakość demokracji.

- Wielu użytkowników wciąż wierzy w powielany mit „darmowego” internetu, którego funkcjonowanie w istocie finansowane jest ze środków reklamodawców. Nasza kampania ma przypomnieć im, że by utrzymać jakościowe i niezależne media, za które nie trzeba wnosić opłat, a jedynie „rozliczać się” czasem i zaangażowaniem na witrynach wydawców, potrzebna jest reklama. W kampanii skupiamy się na jej nieraz niezauważanej przez internautów roli - sponsora treści, a równocześnie jednego z gwarantów istnienia niezależnych mediów - wyjaśnia Małgorzata Pogorzelska, ad product communications manager w Grupie WP.

Na potrzeby kampanii wydawca przygotował kilkanaście bannerów i infografik. Autorem koncepcji kreatywnej jest Andrzej Pągowski. Dopełnienie kampanii stanowią publikacje w serwisach Wirtualnej Polski poświęcone wolnym mediom, a także funkcjonowaniu rynku reklamy.

Według różnych badań polscy internauci są wśród przodujących użytkowników ad-blockerów (oprogramowanie blokujące wyświetlanie reklam w przeglądarkach internetowych) w Europie.

Maciej Burlikowski 755 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.