Bon Prix największym reklamodawcą w branży e-commerce

Firmy handlu online w I poł. br. wydały na reklamy o 8 proc. więcej.

Dom mediowy Codemedia przeanalizował wydatki reklamowe firm zajmujących się handlem elektronicznym i z tej analizy wynika, że wydatki reklamowe tego sektora rosną, a największym reklamodawcą jest Bon Prix.

Wydatki mediowe wszystkich firm e-commerce wyniosły w pierwszej połowie br. ponad 100,3 mln zł, o 8 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.

Dotychczasowego lidera – Grupę Allegro – zastąpił sklep internetowy Bon Prix, który tylko w pierwszej połowie tego roku zainwestował w promocję 7,2 mln zł, zwiększając tym samym swoje wydatki na reklamę aż o 67 proc. w porównaniu rok do roku. Tuż za nim znalazły się Naspers Classifieds (przedstawiciel kategorii serwisy ogłoszeniowe) z wydatkami na poziomie 6 mln zł oraz Grupa Allegro (zaliczana do kategorii aukcje i narzędzia aukcyjne), która zainwestowała ponad 5 mln zł. Obaj reklamodawcy zmniejszyli wydatki mediowe w porównaniu z analogicznym okresem w 2016 r., odpowiednio o 4 i 64 proc.

- W pierwszej połowie tego roku top 10 największych e-commerce'ów odpowiadało za 43 proc. wszystkich inwestycji sektora w promocję. W poprzednim roku odsetek ten wyniósł 60 proc., a dwa lata wcześniej aż 68 proc. Wiąże się to z rozwojem branży e-commerce oraz tym, że coraz chętniej robimy zakupy w sieci i reklamodawcy chcą skłonić nas do skorzystania z właśnie ich oferty – mówi Anna Lipińska, group account director z domu mediowego Codemedia.

Wśród dziesięciu największych reklamodawców znaleźli się także: Eobuwie.pl, Zalando, Tchibo, Grupa Okazje (właściciel m.in. porównywarki cen Okazje.info), Allani, Wearco (do którego należy e-sklep Answear.com), TM Tomasz Filipiak (właściciel m.in. sklepu internetowego Militaria.pl).

Reklamodawcy z sektora e-commerce w okresie od stycznia do czerwca 2017 r. najwięcej przeznaczyli na promocję w internecie - ponad 65,8 mln zł.

Maciej Burlikowski 1755 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.