Panie Przodem

"Panie Przodem" to autorski projekt redakcji "Media i Marketing Polska", którego celem jest promowanie dobrych praktyk w branży i prezentacja unikalnych, kobiecych osobowości w obszarze rodzimego marketingu.

To nie lenistwo!

Małgorzata Golatowska pracuje w jednej (czyt. tej samej) firmie od ponad 22 lat. Już na wstępie naszej rozmowy podkreśla: "to nie z lenistwa!"

Pani Małgorzata, aktualnie piastująca stanowisko organizational change managera, wierna jest od wspomnianych 22 lat polskiemu oddziałowi firmy 3M. 3M to potentat w  tak wielu obszarach, że dopiero rozmowa z  panią Małgorzatą uświadamia nam, jak niewiele wiemy o aktywnościach tego podmiotu, potocznie kojarzonego z  samoprzylepnymi żółtymi „karteczkami przypominajkami” typu Post – it®. Tymczasem jest to firma działająca w  pięciu sektorach (ochrona zdrowia, rynki przemysłowe, rynki konsumenckie, rynki energetyczne i elektroniczne oraz rynki bezpieczeństwa pracy i  grafiki reklamowej), dodatkowo podzielonych na 25 dywizji.
3M na świecie i  rzecz jasna w  naszym kraju przechodzi obecnie proces wielopłaszczyznowych zmian w zakresie racjonalizacji modeli biznesowych i sposobu zarządzania zasobami firmy. Nic dziwnego, że w Polsce zarządzanie tymi zmianami powierzono jednemu z najbardziej doświadczonych menedżerów – jest nim właśnie Małgorzata Golatowska.

„Od zera do menedżera”

Podobnie jak wielu naszych rozmówców pani Małgorzata jest absolwentką stołecznej SGH, gdzie ukończyła Wydział Handlu Zagranicznego. Pochodzi z warszawskiego Mokotowa, tak więc – jak twierdzi – „topograficznie” pozostała na swoim. Wykształcenie uzupełniła podyplomowymi studiami z zarządzania i  marketingu. Wtedy rozpoczęła – trwającą do dzisiaj – przygodę z  3M. Jak z  uśmiechem przypomina, drogę „od zera do bohatera” rozpoczęła klasycznie – jako półetatowa asystentka w  dziale marketingu. Już po kilku miesiącach została koordynatorem ds. marketingu w dywizji stomatologicznej. Niespiesznie acz skutecznie budowała tam swoją karierę, w  jej końcowym etapie powierzono jej stanowisko dyr. sprzedaży i marketingu wspomnianej dywizji. Jednak po 12 latach pani Małgorzata zdecydowała, iż dalej chce poznawać swoją firmę – jej strukturę i  wyjątkowo różnorodne portfolio produktowe. Podjęła wówczas kolejne wyzwanie i objęła stanowisko dyr. sprzedaży i  marketingu w dywizji produktów do ochrony personalnej. W tym miejscu trzeba podkreślić unikatowość powodów tej decyzji. Pani Małgorzata akcentuje to, że jednym z  głównych motywów było w tym momencie „wpuszczenie świeżej krwi” w dotychczas podległą jej strukturę. – Sama byłam już gotowa na nowe wyzwania, a  mój zespół zostawiłam osobie z  nowymi pomysłami i  doświadczeniami. To nie była kwestia mojego wypalenia – po prostu chciałam zmiany i czułam, że mojemu teamowi mogło być dzięki tej zmianie jeszcze lepiej – stwierdza z  przekonaniem.

Przewodzić zmianie

Po kilku latach pani Małgorzata podejmowała w ramach struktur 3M kolejne, coraz bardziej kompleksowe wyzwania. Sukcesywnie jako lider kierowała korporacyjnymi programami zarządzania jakością (Lean Six Sigma), zarządzania marką, komunikacją wewnętrzną, a  także planowaniem strategicznym.
 Nic więc dziwnego, że aktualnie, niejako kompilując te doświadczenia, postawiono przed Małgorzatą Golatowską wyjątkowo złożone zadanie – przeprowadzenia pracowników przez korporacyjną zmianę. O  jej zakresie już wspomnieliśmy. Jak podkreśla pani Małgorzata, jej długofalowym celem jest aktywny udział we wdrożeniu adekwatnych innowacyjnych zmian i  modeli zarządzania, które efektywnie wykorzystają efekt skali firmy i dla których najwyższym celem jest zadowolony i lojalny klient.
 
Zmiany są dla kobiet!

Małgorzata Golatowska to postać wyjątkowo zasługująca na przedstawienie właśnie w  sekcji „Panie Przodem”. Intensywnie promuje panie w  biznesie m.in. poprzez działanie w  ramach autorskiego projektu 3M – Women Leadership Forum. W  ramach kontaktów poza firmą pełni funkcję mentora i  coacha. Podczas tych spotkań dzieli się swoim bardzo bogatym i wszechstronnym doświadczeniem. Jak stwierdza pani Małgorzata, jedną z tych przekazywanych przez nią młodszym koleżankom prawd biznesowych jest to, co uosabia jej profesjonalna kariera: – Tym, co mnie inspiruje, jest zmiana. Nie bój się nowych wyzwań, wierzę, że każda zmiana jest szansą! Nigdy nie rezygnuj ze swoich ambicji, zwłaszcza pracując dla największych!
Kończąc z  uśmiechem naszą rozmowę, reasumuje: – Przecież nie pracuję w 3M ponad 20 lat z lenistwa. Jestem tu, ponieważ tylko tak potężna marka mogła mi zapewnić realizację moich zawodowych celów i  marzeń.

Piotr Pokrzywa 9 Artykuły

Fascynat komunikacji. Zarówno tej miejskiej jak i marketingowej. W niedalekiej przyszłości zamierza się także zająć kolejnym obszarem - komunikacją międzyplanetarną tj. sięgnąć do gwiazd.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.