Henkel notuje rekordową sprzedaż

W II kwartale 2017 r. osiągnęła poziom 5,1 mld euro.

Rekordowe było też całe półrocze producenta Persilu, Silana i Pura - po raz pierwszy sześciomiesięczna sprzedaż przekroczyła 10 mld euro.

Do wyniku przyczyniły się wszystkie segmenty działalności – kosmetyki, środki czystości oraz kleje. Zwłaszcza popyt na te ostatnie produkty oraz środki do prania wpłynęły na rekord Henkla. Decydującym elementem była jednak akwizycja Sun Products Corporation – amerykańskiego producenta proszków do prania, przejętego kosztem 3,2 mld euro.

Przychody Henkla w II kwartale sięgnęły 5,1 mld euro, co oznacza wzrost o 9,6 proc. Jednak z pominięciem wspomnianej akwizycji producent osiągnąłby jedynie plus 2,2 proc.. W całym I półroczu także pobito rekord 10 mld euro (10,16 md euro).

Skorygowany zysk operacyjny wzrósł o 11 proc., do 909 mln euro, zysk na akcję zwiększył się zaś o 10,7 proc., do 1,55 euro. W Europie Zachodniej odnotowano lekki spadek sprzedaży o 1,2 proc. Sprzedaż w Europie Wschodniej wzrosła jednak o 5,2 proc., w regionie Afryki i Bliskiego Wschodu zaś o 1,1 proc. Ameryka Północna dołożyła 3,2 proc. wzrostu, Łacińska – 6,1 proc., natomiast region Azji i Pacyfiku wzrósł o 4,8 proc.

- Podtrzymujemy nasze prognozy odnośnie do całego 2017 r. – powiedział prezes Henkla Hans Van Bylen. – Spodziewamy się organicznego wzrostu o 2-4 proc. Skorygowana marża zysku operacyjnego wzrośnie o ponad 17 proc., zysk na akcję uprzywilejowaną zaś od 7 do 9 proc. – dodał.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.