Manna Mindshare

Mindshare zdobywa globalny budżet Sanofi. Jego przeniesienie dokona się na przełomie roku. Polski oddział ma powody do radości.

Pod koniec 2015 r. Mindshare (WPP/GroupM) wygrał globalny przetarg mediowy Unilevera. Dla lokalnego oddziału agencji oznaczało to niesamowitą radość, gdyż niemal w tym samym czasie z obsługi Mindshare zrezygnował Aflofarm. Po raz kolejny na Mindshare Polska spada "manna z nieba", ponieważ właśnie ta sieć wygrała w międzynarodowym postępowaniu na obsługę mediową Sanofi. Klient zakończy współpracę z Zenithem (Publicis Media), dotychczasowym domem mediowym Sanofi, z końcem tego roku.

Kolejny dom ze stajni Publicis Media - Starcom - walczy w lokalnym przetargu mediowym o utrzymanie klienta, tym razem Enei. Postępowanie dotyczy wszystkich rodzajów mediów. Jedynym kryterium wyboru będzie cena. O dopuszczenie do przetargu agencje mogą starać się do 18 września po wniesieniu wadium w wysokości 200 tys. zł.

Dwa przetargi performance'owe rozstrzygnął Volkswagen Group Polska. Pierwszy dotyczył marki Seat, w którym zwyciężył PHD Rocket (Omnicom), tym samym poszerzając zakres współpracy ze swoim głównym klientem. Agencja zajmie się przygotowaniem koncepcji kreatywnej i produkcją kreacji, a także doborem, zakupem i optymalizacją mediów w kampaniach performance. Szczegóły przetargu nie zostały podane. Drugi przetarg VGP dotyczył obsługi VW Samochody Użytkowe. To postępowanie wygrał MediaCom Response (WPP/GroupM). Umowę podpisano na dwa lata. MediaCom Response będzie odpowiadać za działania z obszaru marketingu efektywnościowego, w skład którego wchodzą: zakup mediów, działania analityczne, dobór odpowiedniej technologii oraz kreacji efektywnościowych, jak również współpraca z call center importera oraz dilerami. Szczegółów przetargu również nie podano.

Allegro, największa w kraju platforma handlu internetowego, rozstrzygnęła przetarg na obsługę swoich działań marketingu digitalowego w obszarze programmatic. Obsługą kampanii zajmie się agencja marketingu efektywnościowego Performics (Publicis Media). Agencja zajmie się strategią oraz planowaniem i zakupem programatycznym zarówno dla kampanii displayowych, jak i komunikacji wideo dla Allegro. W działaniach wykorzystywane będą dane dostarczane przez klienta. Wartość budżetu oraz terminy obowiązywania kontraktu nie zostały ujawnione.

Maciej Florek 2392 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze
  • Katarzyna Kacprzak odpowiedz

    spoko

  • Paweł Piasecki odpowiedz

    Niebawem 1800 :-) Keep up the good work!

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.