Smartfony generują już prawie połowę ruchu w polskiej sieci
Blisko połowa odsłon stron internetowych w lipcu br. została wygenerowana na urządzeniach mobilnych. Udział tabletów jest znikomy.
Jak wynika z analizy firmy Gemius (to firma, która na zlecenie Polskich Badań Internetu PBI realizuje comiesięczny pomiar oglądalności witryn w polskiej sieci), w lipcu br. już blisko połowa odsłon stron internetowych została wygenerowana na urządzeniach mobilnych, przede wszystkim na smartfonach.
Od 2013 r. w polskiej sieci systematycznie maleje udział odsłon z komputerów osobistych i laptopów. Podczas gdy jeszcze cztery lata temu stanowiły one ponad 91 proc. odsłon stron WWW w Polsce, to w ubiegłym roku odsetek ten zmniejszył się prawie do 60 proc. Natomiast w lipcu br. udział odsłon dokonanych za pośrednictwem tych urządzeń spadł poniżej 50 proc. Spadkom po stronie komputerów osobistych i laptopów towarzyszą wzrosty udziału odsłon na smartfonach. W 2014 r. co dziesiąta odsłona pojawiała się na ekranie telefonu, w 2016 r. co trzecia, a w lipcu br. odsetek ten wyniósł już 46 proc.
Spada natomiast popularność tabletów. Odsłony stron internetowych na tabletach miały na przełomie ostatnich czterech lat znikomy, nieprzekraczający 4,5 proc., udział w liczbie odsłon ogółem. Co więcej, od 2015 r. odsetek ten zaczął powoli maleć, osiągając w lipcu br. 3,2 proc.
Od 2013 r. w polskiej sieci systematycznie maleje udział odsłon z komputerów osobistych i laptopów. Podczas gdy jeszcze cztery lata temu stanowiły one ponad 91 proc. odsłon stron WWW w Polsce, to w ubiegłym roku odsetek ten zmniejszył się prawie do 60 proc. Natomiast w lipcu br. udział odsłon dokonanych za pośrednictwem tych urządzeń spadł poniżej 50 proc. Spadkom po stronie komputerów osobistych i laptopów towarzyszą wzrosty udziału odsłon na smartfonach. W 2014 r. co dziesiąta odsłona pojawiała się na ekranie telefonu, w 2016 r. co trzecia, a w lipcu br. odsetek ten wyniósł już 46 proc.
Spada natomiast popularność tabletów. Odsłony stron internetowych na tabletach miały na przełomie ostatnich czterech lat znikomy, nieprzekraczający 4,5 proc., udział w liczbie odsłon ogółem. Co więcej, od 2015 r. odsetek ten zaczął powoli maleć, osiągając w lipcu br. 3,2 proc.
Maciej Burlikowski
1755 Artykuły
W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.
Komentarze
Artykuły powiązane