Direct Mail - skuteczne narzędzie marketingu bezpośredniego

Media cyfrowe wstrząsnęły tradycyjnymi kanałami marketingu, ale nigdy ich nie wyparły, ani nie zastąpiły. Swoją silną pozycję zaznaczył także Direct Mail, wykorzystywany m.in. przez największych graczy na rynku cyfrowym.

Współczesny biznes wymaga działań wielokanałowych. Tylko wtedy kampanie marketingowe mają szanse na zrealizowanie swojego pełnego potencjału.

Skuteczna reklama w czasach spamu

Duża część działań marketingowych przeprowadzanych jest on-line. Internet przeładowany jest reklamą, która przestaje działać. Skrzynki mailowe zasypywane są materiałami reklamowymi, a ich właściciele instalują zaawansowane programy zabezpieczające przed ich „zaśmiecaniem”. Liderami w blokowaniu reklam internetowych są…Polacy. Traktujemy tak niemalże co drugą odsłonę w Internecie (46%). Ponadto w komunikacji mailowej, SMS i poprzez social media otrzymujemy także tzw. SPAM. Według „Raportu z badania wpływu zjawiska SPAMU na emocje użytkowników i wizerunek marek”, opracowanego przez DBMS Sp. z o.o., wynika, że natarczywy SPAM budzi negatywne emocje, a jako wyraz swojej dezaprobaty, klienci najczęściej w kontakcie z marką używają słów potocznie uznawanych za obraźliwe (28%).

Tylko przemyślne działania gwarantują, że prowadzona komunikacja reklamowa spełni swoje cele. Nachalna i niepersonalizowana reklama internetowa (SPAM) przestaje działać. Jak to ominąć? Przejść na tryb off-line i wykorzystać tradycyjne przesyłki Poczty Polskiej. Te, prawidłowo przygotowane,
nie pozostaną niezauważone.

Przesyłki reklamowe

Przesyłki marketingowe mają moc. W błędzie są wszyscy, którzy uważają, że papier stał się przeżytkiem. Direct Mail, na całym świecie – także w Polsce, to skuteczny element kampanii reklamowych, doceniany coraz częściej przez młode pokolenia.

O tym, jak efektywną formą komunikacji reklamowej są przesyłki wysyłane za pośrednictwem poczty, mogą świadczyć n. działania Google na rynku japońskim. Firma ta bardzo aktywnie promowała Google AdWords dla generowania leadów sprzedażowych: dla dużych klientów oraz MSP. Co więcej, kampanię tę skierowano na rynek japoński, gdzie zagraniczna firma, taka jak Google, nie budzie dużego zaufania. Wartym zaznaczenia jest fakt, że firma tak mocno kojarzona z reklamą online, postawiła na wysyłkę tradycyjną – pocztową.

W 2013 r. tysiąc japońskich przedsiębiorców zostało zaproszonych do przetestowania AdWords, wykorzystując przesyłki Direct Mail. Pakiet mailingowy zawierał pudełko, posiadające kodowany zamek oraz wiadomość „Odszukaj Klucz do sukcesu w biznesie razem z Google”. Kod można było poznać tylko poprzez użycie AdWords. Wewnątrz pudełka znajdował się kolejny kod – z dostępem do adresu pURL, pod którym znajdowała się strona zawierająca informacje o firmie adresata. Wyniki? Aż 95% odbiorców kampanii otworzyło pudełka korzystając z AdWords. Ponad połowa (51%) weszła na serwis WWW i wypełniła ankietę. Zwrot z inwestycji w tej kampanii wyniósł według Google 90:1!

 

Więcej informacji można znaleźć na Portalu Centrum Direct Mail: www.directmail.poczta-polska.pl

 

Według danych IPC (International Post Corporation) opublikowanych w Direct Mail Guide 2016:


Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.