Rynek FMCG w Europie rośnie najszybciej od trzech lat

Sprzedaż produktów FMCG wzrosła w II kwartale 2017 r. o 3,7 proc., co jest najwyższym poziomem od trzech lat - podają zachodnie media za Nielsenem.

Nielsen przyjrzał się sprzedaży w 21 krajach Europy. Na 3,7-proc. wynik złożyły się 2-proc. wzrost cen i 1,7-proc. wzrost wolumenu kupowanych produktów.

- Ożywienie na rynku FMCG jest wynikiem działania czterech kluczowych czynników – powiedział Olivier Deschamps, starszy wiceprezes Nielsena ds. handlu detalicznego w Europie. - Poprawa sytuacji gospodarczej, zwłaszcza w takich krajach, jak Francja czy Hiszpania, spadające bezrobocie w szeregu krajów, zaufanie konsumentów na poziomie najwyższym od lat i pozostająca pod kontrolą inflacja – zaznaczył. Nie bez znaczenia był też fakt, że Wielkanoc przypadła w tym roku na II kwartał.

Najwyższy roczny wzrost zanotowała Turcja, w której konsumenci wydali na FMCG o 14,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Kolejna Słowacja może się pochwalić 9,3-proc. wzrostem. Na drugim końcu skali znaleźli się Szwajcarzy (-0,7 proc.), Duńczycy (+1,2 proc.) oraz Grecy (+1,9 proc.).

Spośród największych europejskich gospodarek najmocniej zwiększyły się wydatki Włochów (+4 proc.), a najmniej Niemców – (+2,3 proc.). - PKB Europy powinno wzrosnąć według prognoz o 1,75 proc. w 2017 roku i o ile w ciągu najbliższego półrocza nie wydarzą się żadne niespodziewane wstrząsy ekonomiczne, prognozujemy kontynuacje poprawy w gospodarkach Europy Południowej i wzrost sprzedawanej ilości produktów w Europie Północnej – podsumował Deschamps.

(Handelextra.pl)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.