Initiative broni Orange

Rozpoczął się jeden z najgorętszych przetargów tego roku - Orange Polska. Budżetu broni Initiative, które w ostatnich dniach "zgarnęło" globalnie Carlsberga.

Orange Polska rozpoczyna procedurę przetargową na wybór domu mediowego. Przedstawiciele biura prasowego nie chcieli komentować naszych informacji. Orange Polska jest obecnie klientem domu mediowego Initiative (IPG Mediabrands). Ostatni przetarg na planowanie i zakup mediów operator przeprowadził w 2014 r., przenosząc po sześciu latach obsługę z MEC (WPP/GroupM) właśnie do Initiative. W 2016 r. Orange wydało na reklamy 523,1 mln zł, a w pierwszym półroczu 2017 r. - 208,3 mln zł (dane cennikowe za Kantar Media).

Również Grupa Żywiec rozpoczęła lokalny przetarg w zakresie obsługi mediowej. Przetarg dotyczy współpracy od początku 2018 r. i obejmuje całość mediów. Do lokalnego przeglądu ofert zaproszono dwie struktury mediowe Starcom Mediavest Group (obejmującą dotychczasowego partnera Spark Foundry, czyli dawny Mediavest) oraz Dentsu Aegis Network, wybrane do współpracy w wyniku globalnego przetargu mediowego przeprowadzonego przez Heineken Group, z którą Grupa Żywiec jest powiązana kapitałowo. Planowany termin wyłonienia zwycięzcy to koniec 2017 r. W 2016 r. wydatki reklamowe Grupy Żywiec wyniosły 250 mln zł (dane cennikowe za Kantar Media). W pierwszych sześciu miesiącach br. marketer wydał na reklamy 125,9 mln zł.

Doczekaliśmy się również ważnych finałów - Carlsberg po przeprowadzeniu globalnego przetargu na planowanie i zakup mediów wybrał do współpracy dom mediowy Initiative. Do tej pory za obsługę Carlsberga odpowiadała sieć OMD należąca do Omnicomu. W Polsce obsługą tego klienta zajmuje się dom mediowy PHD Media Direction, który nie brał udziału w postępowaniu, ponieważ Omnicom wystawił do przetargu OMD. Zmiana partnera mediowego, również w Polsce, dokona się w styczniu 2018 r. Nazw ani liczby agencji zaproszonych do tego przetargu klient nie chciał podać. Audytorem była firma Ebiquity.

Grupa Media Direction pracuje dla Carlsberga w Polsce od ponad 12 lat. Wydatki reklamowe Carlsberga w Polsce w 2016 r. wyniosły niespełna 85 mln zł, w pierwszej połowie 2017 r. marketer wydał na reklamy 57,1 mln zł (dane cennikowe za Kantar Media).

Także Netia SA rozstrzygnęła przetarg na obsługę budżetu mediowego. Za strategię oraz dopasowanie kanałów komunikacji i zakup mediów w zakresie kampanii ATL Netii odpowiadać będzie MediaCom Warszawa (WPP/GroupM). MediaCom odpowiadać będzie za aktywność Netii w TV, radiu, prasie, na OOH oraz za niestandardowe działania reklamowe. Dwuletnia współpraca rozpocznie się jesienią br.

Do tej pory Netia była klientem Carat Polska (Dentsu Aegis Network), który dostał zaproszenie do tego postępowania. Zaproszenia zostały skierowane także do Arena Media (HMG) i Media Group.

Maciej Florek 1802 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.